God fortsättning, eller vad det nu heter...

Det här inlägget har jag inte sett fram emot alls. Dels pga av att det kommer förmodligen bli så långt och dels för att det innebär att jag är hemma i Jämtland igen och inte kvar hos mamma. Vill inte åka därifrån, men så är det ju alltid. =,(

Jaja, julen är iaf överstökad nu. Inte för att jag inte tyckt om den i år. I vanliga fall tycker jag jular är alldeles för stökiga och en tävling om vem som presterade bäst, men i år har varit en av de bästa jag varit med om!

Iaf börjar vi med förra onsdagen då vi startade med att sätta oss på tåget till Sthlm kl 06.00. Resan gick bra men det var mycket folk och ännu mer saker, hehe men så blir det väl på julen =P Inte så mycket att berätta om resan ner egentligen, vi sov lite, åt lite osv ^^
Väl framme susade vi iväg till pendeln och hinner precis in innan dörrarna stängs. Ibland ska man ha tur!
Resten av dagen bestod av julskinkstillagning ( fick provsmaka hemkokt skinka för första gången tror jag och mammsen lyckades utomordentligt bra! ), sista-minuten-shopping på Maxi och julpyntning och mys till bingolotto. Jag vann faktiskt 200 kr och satt med ett nr från +500.000 jättelänge. Men det blev iaf något!



I torsdags var det ju... Hmmm, vad var det nu igen?... Jomenvisst, JUL! =D Hehe okej, jag tycker jul är en överpresterad högtid men jag kan ju inte låta bli att älska den ändå! Mycket mat, godis, mysigt umgänge och julklappar, såklart! Jag blir nog aldrig vuxen. ^^
Fick "morron-julklapp" av både Thias och mamma och Janne. En jätte mysig, underbar och ROSA morgonrock av Thias ( den tänker jag bo i, i resten av mitt liv! ) och jultriss + ett  PS2 spel gemensamt med Thias. Thias och Janne vann iaf, jag vinner aldrig på triss! =(
Vi for iväg en snabbsväng till Maxi igen eftersom vi hade glömt några saker och jag hittade äntligen perfekta mysbyxor, så nu kan jag gömma mina studentmysisar i brudkistan.
När vi kom hem var det lite duschning och lagom till Kalle satte vi mamma och Thias i soffan medans jag och Janne fixade julmaten. Efter det blev det äta av och som vanligt äter man för mycket, men det går ju inte att låta blir! Nog för att jag defenitivt inte äter allt, inte ens många sorter, på bordet men det jag äter det blir det mycket av =P
Efter det städade vi undan och så och sen kom the BIG moment! Jag älskar julklappar! Både att ge och att få, så det så! =) Janne var nog den bästa tomte jag haft, eller iaf den skummaste xD
Och snäll hade jag tydligen varit, för jag fick en massa klappar:

6 par örhängen 
En jättesnygg t-shirt/ linne
Playboy kudde och filt
En 8 ball spåkula
Och presentkort på bio och supé gemensamt med Thias
( från mamma och Janne )

Halsband med tillhörande örhängen
( från älsklingen )



Vi fick även pengar av pappa som vi spenderade på en digital fotoram.
Pengar av mormor och morfar, som blev ett minneskort till ramen.

Hmm, har säkert glömt något, men då ber jag om ursäkt jag är lite trött just nu och tänker inte så bra.
Men jag är jätte glad över alla mina klappar och jag tror att alla blev glad över det dom fick av mej och Thias. Okej, inte Janne över mammas nya vindspel, men det gör inget! =P
Resten av kvällen gick i samma softa tecken och det är det som var så skönt! Ingen stress eller press, bara a´la naturall =)

        


På fredagen susade vi iväg till mormor och morfar där även syster var. Trevlig att träffa alla och vi babblade i någon timme. Sen blev det lite sightseeing med Janne och en liten shoppingraid. Inhandlade Erik Grönwalls skiva och fotoramen bla. När vi kom hem fortsatte vi helt enkelt att softa och kollade på Monster vs aliens. Har inte alls velat sett den filmen men det var faktiskt bra. Skrattade som vanligt iaf =)

På lördagen tog vi en sväng till Farsta för att mellandags-shoppa. Det var väl bara jag som shoppade egentligen men vi hade skoj. Köpte en jättegosig, lång, grå stickad tröja och en skitsnygg svart klänning. Hemma i Skogås köpte jag nya leggings. Svarta, glansiga och ormskinsmönstrade, ehrmm... Men det läste ni inte och kom inte och säg att jag egentligen avskyr sånna! =D


När vi väl kom hem tog vi det lugnt, packade och käkade ännu mer julmat innan det var dags att fara iväg till tåget. Och Janne körde oss till centralen trots väder och att det faktiskt var första gången han körde i innerstaden.
Hemskt tacksam, Janne, du är för snäll!


Tågresan hem var sådär. Folk som inte kan respektera att det faktiskt är nattåg dom åker, obekväma säten och svårt att sova är inte dom bästa oddsen =/ Men men, hem kom vi och det kanske kan bli tidig kväll och det är ju bara bra eftersom det blir dagpass på jobbet imorn. Alltså blir det till att kliva upp typ 04.30 >=(



Alltså summan av denna jul blir;
En så otroligt mysig jul har jag nog aldrig haft, tack mammsen och Janne för allt!
Synd bara att det tar slut så fort! =/
Men nu har jag fått varit nere igen, fått prata av mej och fått träffa mamma och plastpappsen, hihi, och jag längtar redan tillbaka!

Titta! Jag tog mej igenom allt! Hmm, säkert är det lite i fel ordning men det kom ju med iaf =)

Nu ska jag nog ta och typ däcka på soffan ett tag!

Puss

 


 

Jo förresten! Granen på centralen var så cool så jag var tvungen att ta kort på den! =)


 

Vardagen |
Upp