Älska livet!

Fick ett "rosabandet" armband av min kära styvfar Janne, där det står; älska livet. Så jäkla bra, kort och koncist men ett riktigt bra budskap. Älska livet!

Är i Sthlm hos mammsen nu, skönt att vara här igen! Iofs har vi varit här sen i onsdags men jag har ju haft fullt upp och inte hunnit skriva än =D

Men jag kanske ska ta allt i rätt ordning, så då börjar vi med Fäviken.
Vi hade några stackars förhoppningar om att det kanske, kanske, kunde vara uppehåll på lördagen men tji fick vi! Fast det var ju inte riktigt ösregn, mer irriterande småspik- regn. Så vi traskade runt där och Thias kikade på alla fiskestånden och velade som vanligt ^^ Det är ju ingen marknad för mej men det var kul att följa med och kika på allt iaf. Vi såg Jocke Smålänning också, hur grym som helst! Summeringen av den dagen blir; kul trots dåligt väder, lite shopping för min del ( godisremmar med fel smaker ) och massa shopping för Thias del =D

Efter en sväng hem med snabbduschning för att få upp lite värme, drog vi och Adde in till stan för en liten matbit på stråket med Loppan. Betoning på liten! Men gott var det och jag blev iaf mätt, även om inte resten blev det.
Sen blev det bio och då tog vi med oss Kalle och Jessie också, Harry Potter och halvblodsprinsen. Som vanligt var det mycket som var annorlunda jämfört med boken, men jag är van nu så mej gör det inte så mycket. Bra film iaf.

Och i onsdags bar det av till Sthlm som sagt, kl 06.00 =/. Trötta var vi efter en nästintill sömnlös natt hos Loppan. Men vi fick lite sömn på tåget iaf så vi var hyfsat pigga när det blev dags för shoppingrunda nr 1. Vi racade hela drottninggatan åt båda håll, och naturligtvis kom vi på att vi var hungriga när vi var lääängst bort från Pizzahut, där vi skulle äta... Så vi racade tillbaka och käkade deras otroliga buffé, namnam! Efter det blev det bara en snabbis tillbaka till "drak"- affären etersom vi var rätt så trötta i fötterna. Skuttade ner till Centralen och hämtade väskorna för att äntligen sätta oss på pendeln till mammsen =)
Dagens inköp blev 2 linnen, en svart tunika och en bäbisdrake. Thias köpte en jättecool dolk också, tyvärr finns ingen bild eftersom han tejpat igen lådan den klanten ^^ Kommer väl senare kanske.
När vi väl kom hem kan jag garantera att det var otroligt skönt att bara fisa ihop i deras otroligt sköna soffor! Presenterade Thias och visade upp dagens inköp, sen blev det mest bara prat och slappning =P

Igår tog vi en sväng till Handen. Först knatade vi iväg till en fiskeaffär, för älsklingens skull, och sen tog vi en liten snabbvisit hos mormor och morfar. Presenterade återigen Thias och pratade lite. Sen var det dags för shoppingrunda nr 2. Den blev betydligt större för min del, shoppade 3 linnen med "brottarstuk", 1 tunika ( som jag fick av Thias ), ett par gympaskor och en bh. Hihi, massa blev det men det är kul att shoppa! Thias hittade lite han också: fiskegrejor, 2 Tshirtar, en skjorta, kallingar och örhängen. Så med andra ord, en lyckad shoppingraid!
Middagen avnjöts på en kolgrills bar där i centrum. Hur goda grillspett som helst och mycket fick man också. Så den rekomenderar jag verkligen, men jag har glömt vad det hette =P

Och idag blev det ytterligare en tur in till stan. Letade jeans som en tok, men hittade ingen jag var nöjd med. Så det blev en jättesöt huvtröja istället =) Hittade svarta tights, tribalörhängen och några coola trosor i Skogås centrum, direkt från dagens början också.
Och nu tror jag faktiskt både Thias och jag har fått vårt lystmäte av shopping ett tag =) Och en massa nya saker har vi att roa oss med, hihi.
Åkte hem sen och åt världens goaste köttfärslimpa, som mamma hade gjort, sååå god!
Resen av kvällen blir det filmtitt och myspys.

Ingen sightseeing blev det denna gång, men det kommer ju fler tillfällen!

Imorn bär det av hem till Jämtland igen, tyvärr, och flytt och ett sista försök till att njuta av semestern.

Puss


     
Några av de finaste linnena och tunikan.


     
Min jätte söta hood, nyskorna och tunikan/ linnet jag fick av Thias.


     
Fru Gårman finns fakriskt här i Sthlm, denna såg vi i Handen. Sen måste man ju bara ha en Plattan- bild =)


Mammsen och Janne, jag fick mej en bild trots allt =P
Vardagen |
Upp