"Isn´t it ironic"

Vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev att jag ver nervös några inlägg ner?
Nu är jag inte det längre iaf, nu är jag ledsen och besviken istället =( Jag har nämligen sökt till en komvuxutbildning neråt södra Sverige som var på ett år. Igår fick jag svaret och jag kom inte in. Har visserligen en reservplats men måste avsäga mej den eftersom Matthias blir arbetslös första december igen =/ Så, det är verkligen ironiskt tycker jag, här kommer jag (äntligen!) på och hittar en utbildning för mej och så kommer jag inte in! JAG, pluggisen liksom! Men tror inte att dom gick helt på betygen utan mer på lämplighet och erfarenhet, så då var det ju kört för mej. Jaja, jag ger inte upp, finns den kvar tills nästa år så söker jag nog igen!
Har däremot planer på att köpa mej en riktig systemkamera, som tröst istället för att sitta och vara deprimerad och svulla godis, bli tjock och därför bli ännu mer deprimerad liksom ^^

Något positivt som hände igår istället då, var att jag äntligen skrev på för tillsvidareanställning fr.o.m första januari. Så nu är mitt jobb så tryggat som det kan bli iaf =)  

I övrigt har det väl inte hänt så mycket trots att jag inte skrivit på nästan 2 veckor.
Helgen v. 44 gick åt att vaka över kisse som ju blev kastrerad. Hon var tydligen jättesnäll och alla på kliniken vart kär i henne, för att hon är så fin. Däremot var tratten inte särskillt populär, därav våra vaktpass. Hon hade dock en väldigt söt och rolig egenhet så länge tratten satt på... Så fort hon skulle gå framåt vek hon bak båda öronen och när hon stannade vek hon fram dom igen. Och skulle hon svänga vek hon det örat som var åt samma håll som hon svängde ^^

 Stackars kisse som inte kunde göra som hon ville...

 Å jäklar vad hon tvättade sej när tratten togs av! ^^

Helgen därpå käkade vi pizza och såg på Rose Red med kalle och Jessie. På lördagen åkte vi först till staden och köpte batterier till min mp3 och sen till padre och firade farsdag. Och på söndagen for vi till Thias pappa och firade han. Blev även bjudna på lasagne som var nästan lika god som mammsens. =)

Jessie har varit så snäll och hjälpt mej att fixa Photoshop, så nu kan jag leka med bilder igen. Har redan lärt mej mer via folks bloggar än vad jag gjorde på 3 år på media... =S

Jaja, det var väl allt som hänt typ. På lördag ska jag, Thias, Kalle, Jessie, Loppan och Robin gå på bio och se senaste Harry Potter filmen. Först blir det middag för mej och Thias hos Loppan och sen ska hon kanske få tona mitt hår. Börjar bli less igen =P

Nä nu ska jag väcka älsklingen, så jag kan få sova nångång =D


 Har även provat denna och föll för den totalt.
                                 It´s a keeper... Eller näää, den var ju tillfällig bara =/


Ironic med Alanis Morissette
Vardagen |
Upp