1 år . . .

Ett helt år har gått sen jag gjorde en sak som jag är väldans stolt över!
Jag slutade snusa.


En äckligt varm sommardag fick jag nog av detta djävulens påfund och bestämde mej; nu fick det vara nog!
Jag hade länge tyckt att det bara blev äckligare och äckligare och börjat fundera på varför jag egentligen snusade. Och denna dag, den 31 juli, för ett år sen slutade jag alltså med snuset. Då hade jag hållit på med detta sen jag var 14-15 år, vilket blir ca 8-9 år, och kapade allt. Så inte en enda sedan dess, varken vanlig eller nikotinfri, har kommit inunder min läpp.
Jag tycker faktiskt det har gått väldigt lätt, nästan inget ont humör (mer än vanligt alltså ^^) och egentligen knappt något begär efter det. Jag ska inte ljuga, har varit nära att "bara ta en" många gånger, men insett att den där "enda" lätt kunnat bli en början igen och det ville jag ju inte. Har däremot sparat min sista dosa med 4 st i och det tror jag gjorde det hela lättare, jag kunde ju ta en när jag ville. Men nu är de så jäklarns torra så det kommer aldrig hända och jag blir mer äcklad än lockad när jag öppnar dosan =)

Men iaf, fortsätter med att stå emot frestelsen och kan numera säga att jag slutat och ska slänga min sista dosa!
Vardagen |
Upp