Årehelg

Efter mycket om och men med att ladda upp bilderna från i helgen är jag äntligen klar =) Måste spara dom i skitkass kvalité för att dom ens ska gå att ladda upp och då tar det ändå förbaskat länge =/

Så här kommer ett bildbombs-inlägg (klicka för större).


Det första vi gjorde efter att checkat in var att åka till Åre chokladfabrik såklart!
Vi köpte tre strutar var och alla mina var verkligen supergoda!
Hur ska jag nu kunna låta bli att åka dit varje helg?! ^^


Fanns massor att göra på hotellet och fösta kvällen gick vi upp i Sportsbar och bowlade, spelade airhockey och flipper. Efter första omgången på bowlingen ledde jag (!) men Thias tog igen det med över 100 poäng. Men jag vann en omgång iaf och det är absolut inte fy skam!

Nästa dag gick vi in på badet och till Sauna world. Men vill ni se bilder får ni kika in här (kolla filmen), för jag ville ju inte ha med mej någon kamera.

Vi sprang även omkring i butikerna på byn och lite shopping blev det,men bilder på det får ni se en annan dag kanske.
 

Mysigaste hotellrummet hittills och ganska najs vy över en av backarna samt Åresjön.


<-- Thias monsterfrukost, min normala -->


På lördag var ju spelningen med In Flames och jag hade inte funderat närmare men det självklart var det ju förband. Har en otrolig massa bilder men som vanligt är 90% bara skit. Men nu fick jag testa mitt 70-300mm objektiv fullt ut och det är väl en av orsakerna till att mycket är suddigt. Men jag är nöjd och så länge man får en bra bild är det bättre än ingen ;)


Här är Östersundsbandet Before My Damnation.


Och här har vi Death Destruction där sångaren kommer från Dead By April.


Och såklart In Flames!

Som vanligt är jag en jättedålig recencent men om vi säger så här. De både förbanden var helt okej, men jag gillar inte riktigt den typen av musik. Liiite för mycket skrik och kolik för min smak. Och Dead by April passar Jimmie Strimmell mycket bättre!

Och Flamesarna var superduper såklart! Gillade att de dissade den vanliga "bira, bira, bira"och försökte göra den här spelningen lite mer seriös än en vanlig After Ski. Nu har jag inte sett dom på en stor konsert men tror faktiskt att jag skulle uppskatta denna spelning mer iaf. Nu kunde jag ju komma nära och fota iaf ;D


Så summan av denna helg blir att jag skulle såå gärna göra om den! Och det kommer vi nog göra fast utan spelningen då. Har haft de sketamysigt och har bara bra intryck från Åre.

Nu återgår vi till vardagen och jobbet, men nu har man den här upplevelsen attminnas iaf =)
Vardagen |
Upp