När ens liv rasar i bitar...

Haha, nej kanske inte riktigt så, men nog blev jag lite (mycket) upprörd i torsdags.
Jag blev nämligen hackad från mitt WoW konto. Herregud vad nervös jag blev när jag gick in på min mail och såg alla dessa mail från Blizzard med allt från character-transfers till att vara bannad pga olagliga aktiviteter! Det är ju ändå drygt 6-7 års tid bakom det kontot, trots allt. När vi sedan inte hittade något nummer att ringa blev jag ännu mer nervös. Men med lite hjälp från min kära storasyster lyckades vi hitta en mailadress samt var man kunde skicka en ticket (jäklar vad snårigt det var att hitta!).
Så på fredagen, när jag fått bekräftat att mitt konto var återtaget och unbanned, loggade jag in med hjärtat i halsgropen (nästan^^) och insåg att dom länsat min stackars gubbe som numer var naken sånär som på en rosa tröja (varför man nu sparar den?!). Men tack vare Blizzards utomordentliga service så hade jag redan fått massa ingame-mail med allt dom snott. Helt utan att jag behövde skriva igen och be om det. =)
 
Det kändes lite så här ett tag, faktiskt! ^^ 
 
Men iaf, efter detta otrevliga scenario har jag tagit mej i kragen och samlat in alla konton jag har (överallt alltså, från Ellos till mitt gamla EA-konto) och börjat skriva upp alla inlogg och lösen, för att sedan göra nya lösenord. Och jäklar vad konton man samlat på sej genom åren! Tror jag kom upp i över 50 (wtf?! vad är allt??) och det har tagit sin lilla tid. Nu ska jag se om jag inte kan avveckla några stycken som jag nog aldrig mer kommer använda.
 
I övrigt hände det väl inte så mycket den här helgen. Fick besök av padre och lillasyster på lördagen och efter det tvingade jag Matthias in till stan så jag kunde få käka på Subway =) Lyckades se klart miniserien Svärdet & Spiran och den var lika bra som boken, dock lite rörig och man måste nog nästan ha läst boken först för att hänga med ordentligt.
 
Nu har vi gjort en av veckans fyra dagar (fan vad härligt med två fyradagars-veckor på rad!) samt betalat typ 1000 räkningar... Jag ogillar verkligen kvartalsmånaderna!
Känner mej trots det, och trots att det känns som om någon hoppat på min rygg, rätt okej och är lite smått lycklig över att det är jätteslaskigt ute med strålade sol samt några plusgrader. Tjo!
Vardagen |
Upp