Juni, juli, augusti...

Fast det ska snarare stå oktober, november, december, januari... =D
 
Nej, jag har inte haft tid, ork eller lust att dyka in här och skriva. De här månaderna som har gått har varit intensiva, jobbiga som bara den, roliga och fantastiskt lärorika och inspirerande!
Jag har lyckats ta mig igenom S.A.F.E´s grundteori-, träningsinstruktös- och personliga tränare-utbildning! JAG, minsann! Och till på köpet träffat ett gäng helt otroliga männinskor och utan dem hade jag nog inte fullföljt alla steg faktiskt. Östersunds (och Edsbyns, Sundsvalls och Umeås) lilla SAFE-familj! <3
 
Jag har lärt mig så himla mycket om träning och ser fram emot att börja praktisera på mig själv imorgon (har varit så både fysiskt och psykiskt trött, så har inte kommit igång igen än). Och förstår verkligen varför jag inte fått några resultat efter en tid, förut. Har fått en massa aha-upplevelser och upptäckt att pilatesbollen och yoga inte är så farliga saker ;) Massa nya saker har vi fått prova på!
Är ytterst förvirrad och vet inte riktigt vart och med vad jag ska börja så den första veckan får bli lite prova på. Dessutom har ju min kära vänsterhand ballat ur och jag kan knappt använda den längre. Det gick konstigt nog rätt så bra under utbildningen, trots all fysisk aktivitet, men andra dagen på jobbet så trodde jag att jag skulle kapa av mig handen! Men läkare är kontaktad, fredagen den 14/2 ska jag få mig en kortisonspruta och efter det får jag väl se då. Funkar inte det hotar den snälla farbror läkaren med operation... =/
 
Nej, nog med gnäll nu! Jag svävar  fortfarande omkring i ett lyckomoln efter beskedet att jag klarade alla tentor och prov och fick min licens! Känner att det som sker det sker och det är ingen mening med att oroa sig. Den här utbildningen har fått mig att växa så galet mycket, på alla sätt och vis, och det känns skönt att vara på den nivån för en gångs skull! Annars är jag ju den eviga oroaren och bara är nervös för en massa löjlig saker ;)
För den delen har jag nog inget cortisol kvar i min kropp efter två dagar med först praktik (på riktiga stackars offer!) och sedan dagen efter slutproven =D
 
fotograf, den nedersta bilden: Amanda
 
Gosh! Det blev en massa pladder om utbildningen, det! Men så var det hittills det roligaste jag gjort också =)
 
Annars rullar livet vidare. Tycker fortfarande dagarna och veckorna går för fort fram, men tar det lite mer med ro och stressar mindre över det nuförtiden. Jobbar och knegar, samtidigt som planer och funderingar snurrar i skallen.
Men en dag i taget och nu ska min kropp byggas om och bli stark!
(dessutom väntar jag på ett väldigt spännande paket^^)
Träning/hälsa, Vardagen |
Upp