Uppdatering: klänningsprojektet + nya accessoarer

De har faktiskt hänt lite sen sist, ärmarna är uppsydda och halsringningen är klar.
Dock har det stått lite still i.o.m att jag har behövt hjälp av min kära man, med uppläggningen av nederkanten, och han har varit lite lat och undvikit det till nästan varje pris. Men igår hjälpte jag han att beställa en massa och då hade han inget att sätta emot idag, hähä ;P
 
 
Och idag kom äntligen mitt paket från Taberna Historica fram! Det har varit lite på vift och kom tillbaka till avsändaren, men tillslut så kom det till mig och jag är helt förälskad! Det är ju så galet fina grejer och förbaskat snyggt på också, om jag får säga det själv! :D (och en liten sneakpeak på klänningen blev det visst också)
 
 
Nu är det bara till att sy upp nederkanten så ska jag som liksom vara klar. Vill visserligen lösa sömsmån´s-kanterna på något vis också, så de inte syns så himla mycket.
 
Sen så ser jag väldigt mycket fram emot att få paketet från Armstreet (hoppas det hinner fram innan vi åker ner!) och naturligtvis de saker som Matthias har beställ också (håll verkligen tummarna att hans grejer kommer fram i tid, för han är minsann ute i sista laget!!).
 
Fantasy/sagovärlden |
#1 - - mormor:):

WOOOW!! Fan vad duktig du är!! Och gubbgossen, gossgubben, grabbgossen...eller bävernyllet ;) har oxå kommit med på bild. Skulle varit jag o gubben som skulle försökt oss på ett sånt projekt att hjälpas åt med BAH!! Det + en pilbåge hemma...nope, det hade varit farligt :D

KRAAAM på dig! <3

Svar: Tackar, är faktiskt ganska så stolt över mig också! :) Hehe, ja han blev ju som illa tvungen att vara med i min dokumentation ;D Det går faktiskt för det mesta bra, när vi ska försöka få ihop nått, och han är så lugn så han hjälper ju till när jag går i taket :D Och pilbågen kunde vi ju inte stränga vid den tiden, så det vara ju ingen fara, haha!

Kram!
Smulan

Upp