Uppdatering: klänningsprojektet

Fick äntligen fingrarna ur och tog tag i att försöka få till snörningen i ryggen nu ikväll. Har gruvat mig som bara den då det verkade omöjligt att få dessa små "hakar" att sitta kvar och göra som jag vill. Men jag började med att sy ihop dem och det underlättade avsevärt! Sedan slängde jag alla små "prefektionist-tankar" överbord och bara nålade ihop allt och körde på. Och jag tycker faktiskt det blev ganska okej (bilden är liiite missvisande för det ser snedare ut än det egentligen är, vinklar ni vet). Nu måste jag snart ta och sy in klänningen i midjan så att det verkligen syns att det är snörning. Just nu är nämligen klänningen så stor (fast jag inte ens skulle få plats i den enligt vad det stod i min lilla sybok), att det inte räcker till att dra ihop i snörningen. Den försvinner helt enkelt och klänningen är nog fortfarande för stor :)
 

Och i min vanliga kvällsskaparanda så blev det till att jag gjorde ärmarna också. Hade lite bekymmer iom att jag vill ha hellånga ärmar och oirginalmallen bara var till ungefär hälften. Så jag var tvungen att gnugga mina små geniknölar (och det är inte lätt såhär sent på kvällen!) och visste inte riktigt i vilken ände jag skulle förlänga. Men efter lite fundering så kom jag fram till att det visst skulle vara neråt och då gick det kanon. Det var till och med så att tyget räckte, trots att jag förlängde med ca 25cm. Ibland ska ju faktiskt jag också ha tur! :)
Så nu ligger ett par ärmar och hoppas på att jag ska få tid och ork att pillra på med dom imorn!
 
 
Fantasy/sagovärlden |
Upp