Go catch your dreams

Här ekar det lika tomt som vanligt och jag tänkte skriva att det händer ju inget, som vanligt...
Det hade ju faktiskt varit en stor lögn! För vi ska nämligen flytta, ända ner till Skara :D
 

Allt gick väldigt hastigt och lustigt till. Jag impuls-kollade på hemnet ganska direkt efter att vi kommit hem från trippen söderöver och hittade en galet fin lägenhet som vi skickade iväg snälla storasyster till att kolla. Dock var andra intrycket inte lika bra och dessutom stack priset iväg med en väldans fart. Då, av någon anledning, fick jag för mig att kolla om Skara hade någon hyreslägenhets-sida som jag kunde ställa mig i kö på och det fanns det minsann. Och där fanns det en 3:a som verkade väldigt intressant sett till planlösningen. Dagen efter ringde jag till hyresvärden som sa att det inte finns något direkt kösystem utan det vara bara att anmäla sig på den en var intresserad av. Sagt och gjort, detta var på en fredag och på tisdagen därpå fick vi veta att det var våran lägenhet om vi ville ha den.
Så från och med första veckan i maj kommer vi inte längre vara Jämtlands-bor och ett helt nytt äventyr tar sin början! :D
 

Det har känts (och gör det fortfarande ibland) lite overkligt, jag har ju drömt om det så länge men inte fått fingrarna ur. Men nu har vi sagt upp både oss och lägenheten här, bokat flyttbilen, städningen och kisses plats på kattpensionat och helt plötsligt så händer det!
Vi har ingen aning om vad som väntar egentligen, vi har inte ens sett lägenheten, men det gör inget för det känns nästan bara kul. Sen att mitt jäkla kontrollbehov gör att jag får ångest bitvis, det hör bara till tror jag.
 

Så nu vill jag bara att tiden ska susa iväg och bli först sista mars (då slutar vi) och sedan 4 maj (då går flyttbilen)! Vi lär med all säkerhet snart börja packa och gå igenom grejer, bara för att få det att kännas ännu mer verkligt :)

 
 

Rätt kul att två av mina absoluta favoritfoton jag har tagit kommer från dels Skara Domkyrka och dels Varnhem, som bara ligget en liten bit ifrån Skara. Ser fram emot att få hitta en massa magiska platser att fota och få inspiration ifrån. Och kanske även få möjlighet att öva mer på mitt modellande, nu när storasyster är så nära ;)

 

 
Foto, Vardagen |
#1 - - mormor:):

Åååh va roligt för er o så får morsan ha dig lite närmare! GRATTIS !!
Jättevackra bilder!

Ang. din kommentar hos Lavena så va jag in o läste på din länk. Jag försöker gå ½-1 tim/dan men styrketräna kan jag inte pga värk. Man KAN gå ner i vikt utan en massa träning oxå o jag vet av egen erfarenhet för jag har som vuxen viktpendlat 42 kg upp allt som allt. Gått upp 20 kg, ner 18, upp 20 o ner 22...upp osv osv. Men sista åren upp 28 kg sen en galloperation o de sitter kilona sitter hårdare pga ålder o hormoner tror jag.

Visst tyckte jag väl att det va fan att jag inte gått ner nåt o riktigt j*la j*drans att jag gått upp, men mest blev jag såå förvånad över att jag va såå säker på vad jag vägt veckan innan men på pappret står det 2 kg mer ?? Att jag mindes så fel, jag som kan berätta vad jag vägde sommaren -91 o kompisarnas bröllop o sånt där....jaja..Sockerbrist i hjärnan kanske.....haha..

Ha det gott o kraamsing på dig!

Svar: Tack så mycket och nu kan tiden få rusa iväg en massa! :D
Jag tycker det är skitbra att du är ute och går! Och som jag senare svarade hos Lavena (i dagens inlägg) så tränar jag mest kondition själv för tillfället. Det var ju inte själva träningsformen jag var ute efter utan att resultaten kan låta vänta på sig ;P
Och så förstår jag verkligen att du blev purken när det blir fel i minnet och man förväntar sig något och så blir det helt pannkaka.

Men som sagt, vågen är en dum jäkel och måttbandet är snällt. +1kg för mig sen sist men minst 0,5cm minskat här och var och på sina ställen till och med en och en halv. Dumvåg! ;D

Kämpa på och om inte annat får du gymnastisera i sängen med lite kuckelimuck, haha! ;D

Kraaaam! <3
sandraCnilsson

#2 - - mormor:):

Med viktpendlingen menar jag att det skiljt 42 kg mellan lägsta o högsta vikt.... :)

Kram igen !

#3 - - mormor:):

Svarat dig på Lavenas sida o du....kuckelimuck vafan är nu det ? ;D
Har så jävla svårt att mäta mig själv för jag vill inte att gubben ska va med o se :/ Väga sig kan man ju göra i smyg ;) Men jag väger mig bara en gång/v. Märker iaf att IBSmagen inte står ut så mkt längre o innanför funkar det oxå bättre :)

Måste nanna, helt jävla slut efter barnpassning :D underbart men jobbigt för kroppen o ONT framförallt men xtra piller nu så är det en ny dag imorrn :)

Kram på dig gotjejjan!!

#4 - - Elin [ n e v n a r i e n ]:

Åh shit du ska flytta till Skara?! (Var det du som skrev innan och undrade om Skara och skulle gå Veterinärutbildningen? :))

Förresten, joina!
https://www.facebook.com/groups/1764712703754527/1764992913726506/?notif_t=group_activity

:)

#5 - - Alma:

Superfin blogg, ska absolut fortsätta följa!
Välkommen i förväg till Skaraborg förresten! Är själv bosatt i Lidköping och flyttar förmodligen till Skara efter sommaren för att gå gymnasium :)

#6 - - Alma:

Sv: Det får du absolut göra! :D
Är väl inte jättebekant med Skaras gator, men åker ofta förbi och igenom staden. Har kompisar som bor där också och vad jag vet så trivs de riktigt bra!

Tack så jättemycket! Jag ska gå naturbruk med inriktning trav :)

Upp