...

Herre min vad jag är extremt dålig på att uppdatera!
Och det är inte så att det inte händer något för det gör det, massor dessutom!
 

Men att sätta sig vid datorn och dels skriva ihop något och dels redigera bilderna är inte lockande någonstans. Och som om det inte var tråkigt innan så känns det som om jag är inne i ett dåligt flow vad det gäller systemkameran och jag tycker att jag tar skitdåliga, skakiga och allmänt fula bilder...
Men jag har haft såna här perioder förut och just nu tackar jag för att mobilens kamera tar (oftast) fullt dugliga bilder. Ibland till och med bättre än vad jag skulle gjort med storkameran, tragiskt nog :P
 
Så var ska jag börja nu, i all den här röran? Vi har ju som sagt hunnit med en hel del sedan i juni(!).

 

Vi har båda fyllt år. På min födelsedag bjöd vi hit de första gästerna till vårt runda bord och firade (blä, hatar kalas för mig!) och hade det allmänt trevligt. Dessa var storasyster, David och Davids föräldrar. Jag fick fina grönsaker till bordet, som jag älskar. Grönsakerna alltså, inte bordet. Fast jag älskar bordet också... Haha! Dock fick vi ta bort den ena då pissråttan trodde den var till henne och åt på den. Och hon tålde den minsann inte heller så vi hittade tuggade blad lite här och var. Inte kul!
Sedan blev jag lurad till Skövde och då bjöds det på grillade hamburgare och en omgång kubb.
På Matthias födelsedag åkte vi till Torpa Stenhus och gick runt i 5(!) timmar på medeltidsmarknad.

 


Vi har även hunnit fylla 7 år tillsammans och det blev en spontantur till bästkusten och Grebbestad med syster och David. Gosh så mycket fint det finns inom inte alltför långt bort! Synd nog så var den berömda langos-vagnen stängd just den dagen och det fick bli först halvkasst kött och sedan glass istället. Vi åkte färja, jag blev jättenervös men det gick bra
och jag fick se maneter för första gången, äckliga saker! :P

 


Vi har varit på sammanlagt tre olika medeltidsmarknader samt en stor hantverksmässa (bilder kommer i ett separat inlägg).

 

Jag har jobbat och tränat och Matthias, den fuskisen, har haft semester.

 

Vi har även hittat en bågskytteklubb i Skövde och jag bara älskar att få skjuta igen! Vi har dessutom lyckats lura med Kim och David och de verkar gilla det :)

 


Vi har varit på tre (minst) utflykter till med Kim och David, bla Silverfallet (älskar det!), till Stenbrottet i Hällekis samt sett vårlöken vid Munkängarna (samma tur) och till underbara Hjo dit jag vill flytta och bygga ett slott om jag blir riktigt rik.

 
 
 

Jag och Matthias har tagit några egna spontana utflykter också.
Det jag älskar mest med härnere är att allt är så grönt, kan inte sägas nog många gånger! Och jag tror att jag har varit en dryad i tidigare liv (eller kanske i hemlighet nu) eftersom jag är helt besatt av att fota vackra träd :)

 


Jag gillar verkligen den person jag blivit sen jag flyttade hit!

Jag skiter i att jag har helt fel skor för att knata runt i skogen, att det kan finnas en massa spindlar och anfallande kor, att jag egentligen var tvungen att åka hem fort som tusan för att gå på toa och att vi egentligen inte vet var vi kommer hamna i slutändan. Jag bara njuter av nuet och tar tillfällena som dyker upp. Trivs som en tok här och undrar hela tiden varför vi inte gjort det här tidigare.
 
(inser, när jag läser igenom min text, att vi typ alltid hänger med Kim och David. Men så är det, vi känner ju typ ingen annan här, haha! Och det gör inget :D)

 
 
Foto, Vardagen |
Upp