Och den här julledigheten den kom och gick...

med en väldans fart! Gosh, jag har ju sista lediga dagen imorn :(
 
Jaha vad tusan har jag gjort då? Det viktigaste och bästa var ju att vi åkte ner till mitt ljuva södern! Och det blev visst lite vinter när vi kom ner och herre min vad vackert det är därnere då! En massa vacker frost och lagomt vitt på backen. Jag min dummer fotade såklart ingenting, men det känns inte som att det finns tid för det (har vi däremot tur så kan det ju bli massa tid i framtiden). Dock blev Matthias dunderförkyld där så vi fick avbryta vistelsen i Köping tidigare än tänkt och tyvärr inte hann träffa mammsen och plastis så mycket. Men det är sånt som händer och inget att göra åt.
 
Annars då? Tjaa, jag har käkat en massa, massa skit (det har varit väldans gott!) men också tränat nästan varje dag jag varit hemma (missat två tror jag). Det som är synd är att min hud tar stryk direkt och nu har jag en massa finnar i fejset :P

 

Alldeles för många små glas av Dooley´s har det blivit (dock utblandade med mjölk) och jag tror jag lyckats få i mig två räkmackor faktiskt!

 

Fina kontraster på maten; på vänstra bilden är det från Texas Longhorn i Västerås där vi spenderad julklappen från padre. Högra bilden består av min nyårsmiddag! ^^

 

De måste ha tänkt på mig när det skapade detta vidunder till cocosboll! xD
 
Julafton lyckades vi fira på 3 olika ställen; frukost hos padre, en snabbsväng in till Matthias mamma för att sedan avsluta hos Matthias pappas sambos föräldrar, puh! Haha, jag åkte dessutom och tränade direkt när vi kom hem på kvällen, vadå beroende?! :D

 

Enda julpyntet vi hade i år sattes i bilen :)

Sedan åkte vi som sagt söderöver och hade mysiga dagar hos syster och David. Lite shopping för mig och massa för syster och det var kul att gå med kvinnligt sällskap för en gångs skull. (jag lovar syster att jag ska träna så jag känner att jag kan shoppa jag å nästa gång!) Jag fick även se min fina nya dator för första gången och det var kärlek vid första starten ;P

 

Det kändes som om vi åkte ikapp våren på vägen ner och hemåt var det bara massa skitig slask :( Men vintern kom ju en liten sväng till de därnere i alla fall.

 

När en får kisseabstinens är det bra att en kan låna lilla Minna och mysa med!
 
Sedan bar det av till det nästan helt tomma hotellet i Köping. Vi lyckades spendera nästan 6 timmar på Erikslund och kom ut med lite småskit och en T-shirt, inte så shoppingsugna jag och Thias... Thias lyckades däremot att skära sig på XXL och jag lyckades undvika att svimma av blodet :)

 

Nyår spenderades mest i bilen på väg hem. Det funkade ju det också och vi hann ju hem i någorlunda tid och var till och med vaken vid tolvslaget!

 

För att vara tagna av mobilen, hastigt och lustigt, tycker jag de blev ganska bra!

Sedan har det inte blivit mycket gjort. Tränat, kollat på serier, ritat klart lite mönster till klänningsprojektet och lite WoWande har det blitt. Jag har verkligen inte hunnit med allt jag hade tänkt mig på denna ledigheten men så ska det väl vara. Hinns inte alla planer med betyder det att en har tagit det lugnt och förmodligen behövde det!

 

Imorgon blir det äntligen sista delen av Hobbit på bio och lite extramys såhär sista dagen. Sen var det dags för allvaret igen och att börja längta tills påsk ;D

Vardagen |
Upp