Över en månad har gått...

Och jag är värre än någonsin att uppdatera. Jag har ju egentligen all tid i världen men kommer mig visst inte för att sätta mig framför datorn och plita ner några rader. Uselt som bara den och jag är häpen att det trots allt finns några som troget går in här. Ska se om jag kan bättra mig men lovar inget ;)
 
Ja som sagt, en månad och 4 dagar har vi minsann bott här i mitt ljuva södern och jag har inte den blekaste aning om var tiden har tagit vägen! Den första veckan körde vi väl på rätt bra med att packa upp och försöka få iordning här hemma (ahh så konstigt att skriva/säga det haha! Har nog fortfarande inte fattat det faktiskt...). Men eftersom det är väldigt annorlunda här jämfört med uppe i Brunflo så har det tagit sin lilla tid och vi har varit tvungna att tänka om ganska mycket. Tänker då mest på att vi har gått från att ha en hel klädkammare och två förråd till ett förråd och en massa garderober som det bara går att hänga i. Men med lite trådbackar och en massa galgar har det typ ordnat sig. Dock är förrådet ett jäkla spindelnäste och det känns lite sådär att ha en massa saker där, vilket har resulterat i att vi försökt få plats med allt i lägenheten.
 
Men i alla fall, en massa inköp har gjorts, två turer till IKEA (hittills) har det blivit och några utflykter med syster och David. Matthias har fiskat en massa och jag har kollat på en mängd olika serier.
 
Nu får ni faktiskt nöja er med en bildbomb för jag har ingen aning om vad jag ska skriva ^^,
 
Vi har ätit en himla massa olika gott :)

Första frukosten här nere (på City Gross) och första frukosten hemma.

 

Alltså, IKEAs brunch!

 

Klart pissråttan ska vara med! Det var inte så himla kul under bilturen ner och de första dagarna eftersom hon blev helt knäpp på den lugnande tabletten. Som tur var gav vi bara en, annars vette tusan hur det hade gått.. :/

Sovrummet innan vi fick möblerna. Och innan vi fick hem de mörkläggande gardinerna var det så galet ljust! Vitt är bra, men förbaskat ljusreflekterande...

Både sovrumsmöblerna och datorborden går i samma vitlaserade stuk.

 

Mina absoluta favoriter med lägenheten; lyxbadrummet och köksgolvet! <3

Det bästa är att vi kan ha mysbelysning också. Perfa på morgonen :D

 

Och trots att vädret faktiskt varit rätt kasst ända sen vi flyttade så är det fantastiskt vackert här! Och så grönt, love it! Tack vare att det regnade som jag vet inte vad, råkade vi köra fast lite. Men det gjorde inget, vi fick lite träning och se att det faktiskt fortfarande finns några hjälpsamma människor i världen.

 
 
 
Vardagen |
Upp