Halvtid

Två veckor har sedan gått av semestern och det alldeles för fort tycker jag!
Första veckan var lite mer händelserik än den andra har varit, men det mest bara för att det var systers sista vecka och vi ville ju hinna umgås lite.
Så det blev först några mil längs Götakanal på cyklar med dem på måndagen och en tripp till västkusten med övernattning torsdag-fredag, där vi spenderade nästan hela tiden på klippor i solen vid havet och mumsade på varmrökta räkor och baguetter med vitlökssmör. Jag och syster blev även helt fascinerade av alla små varelser i vattnet och fick se blåa maneter och pyttesmå, lila sjöstjärnor! Jag fick också, äntligen, äta langos från den berömda langosboden och blev inte det minsta besviken.
Däremellan tog jag och Thias oss en liten tur och fortsatte att utforska lite av alla vackra områden som finns häromkring.
Den lördagen blev det också äntligen dags för Torpa stenhus medeltidsmarknad, där det var bilkö ända ut i skogen.

 
 


Och den andra veckan, som nyss avslutat, har vi knappt gjort något alls. Thias har spelat en massa och jag har tränat och kollar serier. Har hittills hunnit igenom 1o½ säsong av the vampire diarys, 1 säsong av the originals och är nu inne på sista av american horror story. Så jag har verkligen legat i :D

Vi tog oss visserligen upp en riktigt tidig morgon med tanken om att fota soluppgången vid Silverfallet men det sket sig. Det var inte mycket vatten alls där och systemaren fick vila vidare tyvärr. Men vi hittade pyttesmå körsbär istället.

 
 

Och idag, då det är 8 år sedan jag och Thias blev vi, så blev jag visst gräsänka och får njuta av mitt egna sällskap och göra vad tusan jag vill och spela tokhög musik. Thias drog iväg med David och ska fiska och blir borta tills imorgon. Tur jag inte bryr mig ett smack om sånt där som firanden. Jag är glad om JAG kommer ihåg att det är årsdagen för jag är usel på sånt!
Har ett projekt jag tänkt ta itu med men hittills har jag bara kollat på serier och städat undan i datarummet.
Jaja, det är ju ändå semester :)

Foto, Vardagen |
Upp