Kamerarem

 

Efter att jag köpt min fina väska kände jag, som jag skrev, att det liksom inte dög med en ful standardrem till kameran. Eller jag har nog funderat på det lite då och då, att byta till någon finare som är mer jag.
Samtidigt blev jag lite snål eftersom väskan var ganska dyr och jag vet att det är dyrt att få specialgjorda saker (som det borde vara, folk ska verkligen ta betalt för det arbete de lägger ner!)
 
Men i alla fall så för någon vecka sen satte jag mig och googlade lite och tänka sig; vem hade inte en DIYvideo på sin youtube-kanal hur man gör sin egen läderkamerarem om inte min stora inspiration Nevvan?!
Ha!
Den var skitsnygg och dagen efter åkte jag och inhandlade det jag behövde till att göra en egen. Himla gött att ha Slöjddetaljer runt hörnet typ! Tyvärr har jag fått låna skruvnit av Matthias då deras i mässing är slut just nu, men så fort det kommer in ska dessa bytas ut.
 
Vill ni göra en egen finns videon jag kollade på länkad i det här inlägget.

 
 
Fantasy/sagovärlden, Foto, Vardagen |
Upp