Den skuttande fotografen

Nu har det hänt lite igen =D

Igår var vi som sagt och åt på Dalwhinnies, inga probs att få ett bord alls. Åt de obligatoriska ostgratinerade vitlöksbröden med aioli till förrätt och Tournedos (stavning) till varmrätt. Lika gott som vanligt och jag njöt av varje tugga!
Mätta och glada gick vi sedan på staden och kikade lite. Trots löning var jag inte särskillt shoppingsugen men en söt sommarklänning fick följa med hem. Kunde inte motstå den när jag väl provat och så var den ju så billig =)
När vi kom hem så satte jag igång och utforska grejerna som kom med mitt paket från Tvspelswebb. Hade hur kul som helst förutom att jag först inte fattade hur jag skulle hantera close-up filtrena (fick till det när jag kom fram till att man kunde fota närmre, inte zooma bättre. Hjärnsläpp!) och sedan inte fick till fjärren på en gång. Men när allt funkade blev jag hur nöjd som helst! Och star-filtret, som jag inte ens ville ha utan bara följde med paketet, har blivit mitt favvofilter =) Hehe, kommer måsta påminna mej själv om att ta av det och fota utan så det inte bara blir med det =P Så som sagt, nöjd som bara den och otroligt snabb leverans!



Idag skulle ju Thias åka och fiska och jag skulle ha en hemma-själv-dag... Så blev det inte. Thias åkte och fiskade och jag följde med ^^ Men det var hur fint väder som helst och jag tänkte att jag måste passa på när solen väl lyser och det inte är svinkallt, det var faktiskt tillochmed någon plusgrad! Så Thias packade skryllan och jag packade fotoryggan och sedan bar det av till Ösjön. Tog även en sväng till padre för att låna en stol åt mej för i villervallan hade vi glömt det =P Hade hur kul och mysigt som helst och fick lite träning på kuppen. Skuttade runt i skogen på en av öarna och fotade allt knäppt jag såg =D Har kommit på att det är min fotopassion, knasiga saker i knasiga vinklar ^^ Thias var nog nöjd han också eftersom han fick upp 4 fina fiskar, den ena större än den andra. Han tog dock bara upp en av dem, eftersom han är sportfiskare och hellre slänger tillbaka dom igen så de kan få bli större =)



Efter det for vi hem, åkte och handlade, käkade och gick ner till Kalle och Jessie med fisken. Stannade även ett tag och babblade och kikade på gamla barnprograms-intron.

Nu sitter jag här och har nyss laddat in alla nya bilder, typ 250-300 st har det blitt.  Bjuder på några här och sparar några tills sen. =)


 
Ser du Gumman? Lite av diamanterna fick jag fatt på, men inte ens hälften av dem!

Vardagen |
#1 - - Kimsalabim:

Mycket vacker vinterbild! Schnüggt :)Saknar norrland :D

Upp