Lite enhanda information till er...

Höhö, fan vad kul jag kunde vara då! Här har det av förklarliga skäl varit rätt dött de senaste veckorna, men nu valsar fingrarna fram över tangenterna. Och det är inte vilken vals som helst, utan pekfingervalsen...! Nej usch, man får visst dryg humor av att vara från civilisationen så länge =P
 
Men iaf så lär ni nog föstått att jag nu har opererat min högra handled och har därför varit lite handikappad och inte velat sitta så mycket vid datorn. Iom att handen varit låst i ett läge och det har varit skumt att använda vänstern vid datorn. Och när jag nu tog bort gipset och förbandet och upptäckte att jag fortfarande är rätt låst i högern, så får jag väl sätta mej och knpa ihop nått här. Men usch, jag är redan less på hur segt det går att skriva! ^^
 
Om själva operationen vet jag inte så mycket, och jag vill inte veta mer heller, men 15 sprutor lokalbedövning, lite lagomt lugnande och 13 stygn senare var jag klar. Tyvärr tror jag jag lyckades förbruka mitt lugnande lite för fort eftersom jag blev smått uppjagad under ingreppet. Men jag hade en mycket snäll sköterska som pladdrade en massa med mej, så det gick ju helt ok. Och så slapp jag ju vara helt groggy efteråt =) Gipsskena och förband samt rosa piller var det jag fick med mej därifrån och en, trots allt, angenäm och trygg upplevelse. Fantastisk personal!
 
 
 
Och i onsdags fick jag äntligen ta av gipset, men saknade det lika fort igen! Nu har jag ju bara ett plåster som skyddar. =/ Och svimmade gjorde jag nästan också, när dom tog stygnen. Och återigen, fantastisk personal som tog så bra hand om mej =)
Nu känns handen som en läderhandske och ömsar skinn och gör ont. Som det ska vara alltså... Suck! 
 
 
Och hur har de två veckorna sett ut då? Jaa, jag har hunnit igenom alla säsonger av The big bang theory och är nu halvvägs in på 3e säsongen av The Tudors. Provar just nu på Netflix och hade gärna önskat att TVn var inkopplad på internet så att jag kunde kika inne i vardagsrummet. Får se vad blueray-spelaren har att erbjuda i den vägen till helgen kanske.
Några promenader har jag lyckats med också, men fått stanna inne många gånger pga vädret. Har ju nämligen inte kunnat komma i någon jacka för tjockishanden. ^^
 
Annars har jag mest surat för att jag måste be om hjälp hela tiden, fast ändå lyckats hålla humöret uppe. Hemskt tur att jag har en så snäll, tålmodig och förstående pojkvän! =)
 
Fick små, söta rosor och choklad häromdagen!
 
Lilla pissråttan är lite väl klängig ibland, men det var väl bara väntat?
Sötdjur!
 
Idag blir det en sväng in till staden och fika med lillasyster, hon lär få hjälpa mej om vi ska käka nått mer avancerat, så att säga. =)
Vardagen |
Upp