Mitt jäkla röda hår!

Alltså. Jag älskar att vara rödhårig. Det är verkligen min färg och jag trivs bäst som det. Men fy helvete vilken jobbig färg, när man tonar det iaf!
För det första så tvättas det ur på ett par tvättar bara och ser bara blaskigt och tråkigt ut.
För det andra så ser det helt olika ut i olika ljus och då tror jag ena gången att det är alldeles för brun/orange och nästa att det kanske är rätt rött iaf.
Och för det tredje (som har lite med nr2 att göra) så verkar det vara utomordentligt svårt att få till rätt färg! Dessutom är jag oftast jättenöjd när jag går från frisören men blir missnöjd när jag kommer hem och ser hur det ser ut i badrumsljuset... Baah!
 
Nu kanske inte dessa bilder var de bästa att jämföra med eftersom ljuset är så olika, men ni kan ju tänka er iaf =) Detta är dessutom efter två omgångar med färgbomben (nedanför)och det gjorde inte mycket skillnad.
(skit i att jag ser piss ut! Hatar att ta kort på mej själv och då ser man fördjävlig ut)
 
Och som om inte det var allt så vill jag ju väldigt gärna ha löshår ibland. Men hur lätt är det då, när man knappt vet vilken färg man har från dag till dag? Nu har jag funderingar på att det blir svart löshår, om jag nu någon gång får för mej att köpa det, men det hade ju varit kul att ha det i rött egentligen.
 
Provade en s.k färgbomb för någon vecka sedan och hade stora förhoppningar på den eftersom den hade så fin rödfärg. Men tyvärr verkade den inte fästa på mitt hår, förmodligen för att det är tonat och inte färgat. Och ju längre tiden går med mitt röda hår, desto mer sugen blir jag på att börja färga istället.
Vi får väl se, det skulle ju underlätta mycket iaf!
 
 
 
Sandra testar |
Upp