Bingolingo

Nä, det fick jag minsann inte ropa idag. Men lika glad för det är jag, men gladast är nog hon som vann (150.000kr)! =) Gjorde om våran tradition, sen ett par år tillbaka, och åkte till Häggenås för deras midsommardags-bingo. Som tur var i år, så var jag inte ens i närheten av att vinna högvinsten. Annars brukar jag sitta med ett eller ett par nummer ifrån nästan hela tredje spelet. I år var det minst 5 nummer =D Och pizza tog vi med oss också, som vanligt!
 
Fick lösa solproblemet med paraplyet. Inte riktigt vad det var till för från början ^^
Och allt det där godiset var inte bara till mej. Hade faktiskt inte ätit godis på över 4 veckor! Och det blev kanppt något ätit ikväll heller.
 
Har missat lite uppdateringar, men annat har ju kommit emellan. Min utbildning har tagit ganska mycket tankar i anspråk och det är väl helt naturligt. Vet inte om någon missat det men jag ska utbilda mej till träningsinstruktör och personlig tränare. Detta är lika mycket för min egen skull, eftersom jag vill lära mej mer om träning som ändå är en rätt stor bit i mitt liv nuförtiden, som att möjligen jobba med det i framtiden. Jag fick en uppenbarelse häromdagen och kände att jag nog skulle kunna tänka mej att bli gymvärd och "lite" PT. Tänk att möta studsiga lilla jag, med jätte smajlet, när du kommer in på ett gym... Helt underbart va? ;)
 
 
Men det jag nu missat är bl.a. att vi var bjudna till Elle på middag förra lördagen. Även farmor och Gunnar var bjudna och det var supertrevligt. Och JAG var med och lagade maten =P Provade dessutom att fota med storkameran för första gången sedan operationen och det gick faktiskt ganska bra. När man väl började leta motiv så glömde jag bort att det gjorde lite ont =) Och jag har ju fått en förfrågan, så jag måste ju börja öva mej!
 
 
 
Gick samma lördag på staden och då hittade jag Woolpowers egna Birger! Jag som bara älskar Lilla storsjöodjuret =) Det finns en massa olika Birgers som symboliserar olika bitar av Jämtland (tror jag iaf) men våran har sötast mun!
 
 
 
Och midsommar "firades" hos padre. Är som vanligt inte särskilt mycket för traditioner, men lite sill och pärer blev det iaf. Och Thias fick doppa spöet lite och jag fick fota min första humla. Jag älskar humlor och längtar tills min nästa tatuering, som ska innehålla bl.a två humlor =)
 
 

Nu är det snart läggdags för jag ska upp och träna imorn. Och det är dessutom bara tio jobbdagar kvar tills semesten! =D
Foto, Vardagen |
Upp