Påsk

Nu är det ju så att jag inte "firar" påsk egentligen. Som med de flesta högtiderna alltså. Så inget speciellt fixande med mat eller pynt och sånt här inte. Men en tradition som jag håller benhårt på det är att man ska gömma påskägg. Dock fick jag stressa iväg på lördagen och sno min egen bil för att köpa ett till Thias, innan vi skulle åka iväg och fiska. Hade ju inte tänkt följa med men ändrade mej när jag insåg hur underbart vädret var. Och tänka sej! Jag har visst lyckats pränta in det i skallet på Matthias, så han hade visst fixat ett till mej också, som jag fick leta =D
 
Men iaf, på lördagen åkte vi alltså iväg till Vintertjärn (visst är det ett helt underbart namn och det låter väl som en superfin plats?! Men tyvärr, bara tråkig vanlig tjärn) och jag hade släpat med mej både kamera, bok och stol. Gillar inte att pimpla och är så extremt rastlös så jag måste ha något att pyssla med, så jag inte driver Thias till vansinne =) Men det slutade med att jag dåsade (och sov nog en sväng också) i stolen och mest läste. Jag gillar verkligen att fota på vintern och tycker det är den vackraste årstiden, men inte när det går mot vår/vintern. Vill ha det sådär krispigt och frostigt, som vi egentligen aldrig får här pga det ska vara så förbannat mycket snö. Hade det supernajsigt i solen och tjatade inte en gång om att jag ville hem iaf =P
 
 
Gofika på isen. Finns inget så gott som varm choklad och ostmacka när man är ute! 
 
I fredags tog vi äntligen turen upp till Tännforsen och deras igloo. Och självklart en sväng i Åre, för att inhandla choklad och käka supersandwichen på Broken. Jag har kommit fram till att jag dras till Åre av någon anledning. Egentligen är det ju galet överskattat och överbefolkat, men jag gillar det ändå. Kanske jag faktiskt lyckas se förbi alla tjusiga fasader och verkligen SER den lilla mysiga fjällbyn den egentligen borde vara? Ja jag vet inte jag, men att jag vill ha en stuga där när jag blir rik, det vet jag! =)
 
Första bilden är på våra förrätter; jag tog vitlöksbröd (otippat va?) och Thias tog superstarka chickenwings. Sedan är det på först min mat och sen på Thias. Varför fick jag så extremt mycket? ^^ Men den är supergod, där dära mackan =)
 
Men igloon, den igloon! Helt förtrollad blev jag och jag lyckades till och med glömma min klaustrofobi och verkligen njuta av besöket. Dit ska jag fler gånger och då förmodligen tidigare på vintern, så jag får se den i mörkret och upplyst också. (bilder får ni kankse när jag kollat igenom dom och om jag gillar det jag tagit) Denna gången släppte jag nämligen all prestation jag känt och bara fotade för att jag tycker det är kul och struntade helt i om bilderna blev bra eller inte.
Hittade också ett par halvhandskar som jag blev helt galet förtjust i, direkt när jag såg dom. Och när priset inte var värre var det ju ingen tvekan alls! Påminner litegranna om det medeltids-fantasy-stuk somjag vill ha. Tycker jag då.
 
Visst är dom helt bedårande? =)
 
Här får ni bilder på väskan jag köpte under Gregoriemarknaden. Jag tycker att "spännena" runt handtagen påminner lite om de hårspännen man använde under medeltiden. Jäkla tjat om medeltiden va? ^^
Klockan köpte jag nu, i Åre. Hittade äntligen en knallrosa, som jag kan ha till mina andra med utbytbara armband.
 
 Vad gör man inte för konsten?!
Kan tala om att det var snorhalt därinne under vattenfallet, så det var inte tal om att gå på fötterna. Nej jag kröp upp, låg ner och fotade och åkte på rumpan ner =) (foton tagna av Matthias)
 
Idag har jag nästan bara slappat och läst, medans Thias åkte iväg ock fiskade igen. Tog en liten städsväng också, bara för att känna att jag gjort någon nytta idag ^^
 
Och snart var denna "långledighet" slut, har gått alldeles för fort för min smak! Men jag kommer ju bli riktigt långledig snart (förmodligen så jag hinner tröttna på det till och med ^^) iom att jag äntligen fått tid för operation. Så from 11/4 kommer jag inte kunna borsta håret eller torka mej i röven (ursäkta språket). Men men, som mammsen säger; man lär sej fort om man måste xD
 
Nä, nu ska jag kila ner till tvätten och sedan kika på bilder.
Vardagen |
Upp