Det här med att göra sånt som en egentligen inte kan...

En av orsakerna till att jag inte har sovit är att min stackars skalle har börjat engagera sig i nästa syprojekt. Det är egentligen inte en dålig sak, men jag kunde ju hålla det till de vakna timmarna! :P
 
Och jag tänker kalla det projekt snarare än klänning eftersom jag tänker göra ytterligare en lakansklänning. Jag vill göra en del ändringar mot för den förra, t.ex ärmarna och halsringningen, samt prova ett annat mönster också och vill inte slösa på fint tyg ifall det blir knasigt. Lite feg är jag nog minsann! :D Så egentligen är det två jag vill göra just nu, en underklänning och en överklänning som är öppen framtill och som snörs igen.
 
Men mina största bryderier just nu är de nya ärmarna. Det mönster jag har och gjorde efter är inte lika stora och vida som jag vill ha. Så jag måste alltså göra ett nytt mönster för dessa och jag är urusel både på att rita och tänka rätt. Men paint har varit min vän nu i några dagar och jag är ju galet skicklig på det, eller hur? ;P Har använt de två huvudmönstrena som mall för axeln för att få det rätt och har tre modeller just nu. Men jag väljer nog mellan det högra eller nedre( det ska vara ett tvådelat på den nedre, en tight överärm och sedan klockan). Det till vänster fattar jag mig nämligen inte alls på, fast min smarta hjärna kläckte fram det igår natt, haha! Men som sagt, jag är urusel på detta, därav att lakanen får sätta livet till.
 

En annan sak jag har till hjälp är min superbraiga grupp på fejjan, där det finns galet mycket kunskap och otroligt hjälpsamma människor!
Fantasy/sagovärlden |
Upp