Lite blåslagen men ack så lycklig!

Ikväll tog jag äntligen mod till mig och åkte upp till bågskytte-lokalerna igen. Och åh så glad jag är för det!
Det märks att min stackars vänster inte är som den ska styrkemässigt än, men det är bara att bita ihop och fortsätta. Som med all annan träning :)
Däremot så tycker jag faktiskt att det gick mycket bättre, tiden innan armen blev för trött. De flesta pilarna höll sig faktiskt inom måltavlan (kanske var 5-10 ggr de inte gjorde det) och det på en av de mindre tavlorna (Matthias sköt på en större! :P). Och det när jag dessutom hade en 22# den här gången och en 16# förra. Har egentligen inte riktigt en aning om vad det gör styrkemässigt, men att den är tyngre, det vet jag.
Men fortfarande en massa teknikmissar och det är nog därför min arm ser ut som den gör just nu :P
 

                                                                         
 

Jag vill inte sluta, bara stanna kvar och skjuta massa! Men styrkan räcker inte riktigt till än och då är det bara att ta det lugnt. Annars blir jag bara frustrerad för att det går sämre och sämre och då blir det ju ännu värre!

Fantasy/sagovärlden, Vardagen |
Upp