Kappan

Här kommer de (kanske) efterlängtade bilderna på min vansinnigt fina alvkappa!
Hade verkligen svårt att fota den, då den är så himla stor så därför blev bilderna lite sådär.
Hoppas de duger iaf :)
 
Hela kappan är täckt med samma innerfoder och det är även hakarna till knapparna och snörningen bak på ryggen. Luvan kan jag välja om jag vill jag ha på eller vara utan, lika snyggt med båda tycker jag.
Egentligen ska det vara päls runt luvan, armarna, kragen och tre bollar på luvans spetsar, men då det var äkta polarräv valde jag bort det. Har dock hittat en fuskpäls som jag tror ska passa och nu saknas bara en som vill hjälpa mig att sy på det.
Mönstret runt nederkanten och armarna samt snörningen i ryggen är av silverband och jag hade lite svårt att fånga detta.
 
Kappan i sig är väldigt välgjort och man ser inga sömmar. En fördel är att den inte är igensydd längst ner och det gör det mycket lättare att laga eller fixa, om det nu skulle behövas någon gång.
Det märks verkligen att den är figursydd efter mig för den sitter perfekt! Jag har däremot tyvärr inte haft någon lust att ta bilder när jag har kappan på, men det kommer väl när jag känner för det :)
 
(klicka för större bilder)
 












 
 
Fantasy/sagovärlden, Foto |
#1 - - Kimsalabim :

Den är fantastisk :)

Svar: Ja, jag kan inte sluta känna och titta på den. Fast jag haft den ett tag nu :D
Smulan

Upp