Uppdatering: klänningsprojektet

Jag trodde att det skulle dröja ett tag till innan jag fick skriva detta, men jag har faktiskt tagit mod till mig och sytt ihop mina alla delar och det syns numera vad det ska bli!
 
(jag hade visst varit lite elak med mig själv och trodde att jag var tjockare än vad jag är, för mitt silvriga jag hade visst spruckit lite ^^)
 
Blev sugen redan förra helgen och skulle vara sååå ambitiös och ville börja sy. Gick ner till uteförrådet och skulle hämta upp iläggsskivan till vårat runda, och alltför lilla, bord... Och där upptäcker jag att den jäkla skivan har haft mage att mögla! Förbaskat skitsur blev jag och som vanligt redo att ge upp allt. Men när känslorna hade svalnat lite och jag kunde börja tänka realistiskt igen, så insåg jag att det faktiskt går att köpa träskivor och göra en ny. Har letat nu i veckan och knappt fått någon hjälp alls på byggvaruhusen, problemet kunde ha blivit löst mycket tidigare då! Men när jag satte mig och kollade runt lite på nätet så upptäckte jag att Jula faktiskt sålde limfog och idag så köpte jag två skivor. Det är inte perfekt, jag måste såga till bitarna och borra några hål, samt kanske plugga ihop dom så de sitter ihop, men det funkar för stunden!
 
Så nu på eftermiddagen har jag lyckts få ihop alla bitarna och dessutom förmodligen löst problemet med snörningen i ryggen. Det verkar i alla fall som om jag tänkt rätt :P Nu återstår att få till min storlek lite bättre, samt längden, välja vilken ärm jag vill ha och hur halsringningen ska se ut. Och se om jag lyckas sy i öglorna på snörningen.
 
Men det får nog bli någon annan dag, är ju ganska slut i huvudet av allt tänkande för att få ihop allt rätt och slippa sprätta :)
 
 Man får inte vara dum x2!
Först bordsskivan och sedan även att jag kom på att jag kan klippa av fållen på lakanet och göra öglorna av den, istället för att kämpa och svära för att fixa "riktiga".
Håller tummarna nu bara för att det håller!
 
 
ps.
har även lagt till en ny kategori för klänningsprojektet, så slipper ni leta en massa om ni skulle vilja gå tillbaka och kolla!
ds.
 
Fantasy/sagovärlden |
Upp