Och dagarna bara går och går!

Första veckan efter sjukskrivningen avklarad och helgen har också redan knatat förbi, himla fort det går!
Faktiskt gick det ganska bra på jobbet. Visst finns det vissa saker jag inte kan göra än och visst gjorde det ont ibland, men på det hela taget så funkade det. Rörligheten i hand och handled har redan förbättrats avsevärt och i slutet av fredagen så värkte det nästan inget. Det är därför jag ville börja jobba igen, trots att handleden inte var helt hundra än. Det går så mycket fortare att komma igång jämfört med att sitta hemma och inte göra nått :)
Dock var jag galet trött eftersom jag inte vänt tillbaka på dygnet! Så det blev som inte så mycket annat än att jobba och komma hem och halvt avlida innan det var dags att somna (alldeles försent trots tröttheten!).
 
Helgen har varit lika slö förutom en liten sväng idag då jag åkte upp på gymmet och körde lite cykel och löpband. Och som vanligt blir jag alldeles nöjd och belåten efteråt. Morgonträning är verkligen min grej! :)
 
Och jag som är så feg på att prova nya saker när det gäller mat, har faktiskt gjort hela två nya grejer i helgen!
Först chiapudding, som jag tänkt att ha till frukost istället för kvarg, och paleoinspirerade chokladbollar. Jag försöker som nämligen att komma ifrån gluten och mjölk/laktos så mycket som möjligt. Men jag kör med babysteps så inte magen blir helt överväldigad.
Puddingen har jag hittills ätit med drottningsylt men ska prova med granatäppelkärnor imorgon och jag har även blandat i lite proviva-juice (den med 50% mindre socker) denna gången. Hoppas det stelnar i alla fall! :P
Det är kul, känns som hen helt ny värld håller på att öppnas när det gäller kosten! :D

 
                                                                             
                                                                             
 
 
 

I övrigt har jag pillrat lite med nya bloggdesignen och kollat ikapp lite serier. Och njutit av att jag kunde ligga kvar i sängen ;D

 
 
Träning/hälsa, Vardagen |
Upp