Ett måste och ett lite mindre måste...

I somras slängde jag min gamla vinterjacka, då den höll på att falla i bitar och var trasig både här och var. Jag har en egenhet att dra mig för att köpa sånt jag måste, men som inte alltid är lika kul att köpa och vinterjacka är en sån sak. Därav att jag slängde den så jag vekligen var tvungen att köpa en ny i år :P Så i lördags drog vi iväg till staden och jag gruvade mig som bara den och trodde jag skulle få leta hela dagen efter nått som i alla fall dög. Men tji fick jag! På första stället, Stadium Outlet, hittade jag Den och jag var kär. Den är rätt lik min gamla, lite tunnare och med andra fickor bara. Snyggare faktiskt. Och dessutom kostade den inte alltför mycket heller. Jag är snål (när det gäller sånt jag inte vill handla egentligen) och hade satt smärtgränsen på 1000kr, denna låg under :) Så nu kan vintern komma, nu har jag ju en jacka i alla fall :D

 
                                                                             
                                                                             

(jättedåliga bilder jag vet, förlåt!)
Älskar att den är lite längre där bak!
 

Har även varit ute efter ett par skor som funkar både till min fina alvkappa och som går att använda till vardags. De skor jag har, har nämligen hakar där snörena går och dessa riskerar att förstöra innerfodret på kappan, hemska tanke! Och på en ingivelse (skojar bara, hade sett dem i ett reklamblad) gick jag in på Skopunkten och hittade dessa finingar. Är faktiskt förvånad över mitt färgval eftersom de fanns i svart också, men jag gillade dem i brunt. Och det bästa är att jag kan ha mina specialsulor i dem! :)
 


Så, en dag som började lite sådär (hade verkligen bestämt mig för att ha min fina långkofta men visste inte hur jag skulle matcha den, jag går ju bara i mysbrallor eller tights och långa munktröjor) blev superbra tillslut. Jag tror fullt och fast på att det var för att jag faktiskt lyckades hitta kläder (halvt pösiga/halvt tighta jeans och en T-shirt) som passade till koftan! Det är det lilla som gör det :D

Vardagen |
#1 - - Linda:

roligt med nyheter !:D

Svar: Ja, speciellt när man lyckas hitta det perfekta! :)
Smulan

Upp