Köpcravings/ inspiration

Mina senaste favoriter från Armstreet, den blåa är till och med väldigt nysläppt :) Den röda skulle jag nog vilja ha i grönt, fast den är ju väldans fin i denna färgen också, och den blåa vill jag ha en annan färg än rött på, runt kanterna.

                                                                          
                                                          
                                                                            
                                                                            


Alla bilder är tagna härifrån

 

Och när jag sitter där och suktar, på Armstreets hemsida, så slår tanken mig; alltså, sååå svårt kan det väl inte vara att få till något liknande i alla fall. Inte för att jag på något sätt vill förringa deras arbete, för det är otroligt vad duktiga dom är, men det är ju ändå rätt så enkla modeller. Och jag vill minsann inte påstå att det kommer bli lätt, men nog ska jag väl kunna prova på och försöka! Det svåraste blir väl att få passformen att sitta lika fint! Men jag skulle helst vilja köpa underklänningen på de två översta bilderna, bara för att dels få den där fina linnefärgen och dels bespara mig en massa svordomar när jag försöker få till ärmarna :P

 
 
Fantasy/sagovärlden |
Upp