Och regnet det bara öser ner...

Jag älskar när det regnar. Verkligen. Särskilt i den här lägenheten då jag kan ligga och höra hur det regnar på taket i sovrummet och bara njuta. Regn är typ terapi för mig.
Men, nu tycker jag att det räcker! Jag vill kunna ut och gå! Ja jag vet det finns inget dåligt väder osv osv, men jag har faktiskt inga regnkläder! Hade jag bara kunnat köra bil hade jag åkt upp på gymmet och knatat på löpbandet, bara för att få röra på mig!
 
Och som om allt inte var nog just nu, så ramlade halva min nyss rotfyllda tand ut igår! Skitsur blev jag och jag såg mina stackars pengar fladdra iväg, jag som skulle spara (försöka, behöver ny inredning i datorn...)! Och min tunga blev helt flådd, kändes det som. Men idag blev det i alla fall bättre, för tandläkaren trodde det skulle funka att lägga en lagning och då blir det "bara" 800kr.
 
Nej, nu är det slutgnällt.
Fördelen med att det regnar är att en kan få en massa uppskjutna saker gjorda.
Till exempel har jag rensat och fört över en massa bilder från datorn till externa hårddisken.
Vi har köpt en dokumentförstörare och jag lät den mumsa en massa papper idag (haha, I loved it #lättroad).
Jag har hängt undan sommarkläderna och packat ner sommarskorna.
Jag har sett en massa filmer, börjat läsa på sista delen i en triologi och spelat lite WoW (så länge handen står ut).
 
Det kanske inte låter så himla mycket men i min lite långsammare takt är det faktiskt det. Handen tror jag blir bättre. Jag behöver inte ha den i högläge så mycket längre och ärren värker inte lika mycket samt att jag faktiskt kan skära maten själv nu :) Men senskideklyvningen nedanför tummen bråkar fortfarande och det kan göra helvetiskt ont ibland om jag rör den fel. Och jag tar det säkra före det osäkra och sover fortfarande med tumstödet.
Men alla framsteg är framsteg!
 
Nu var novellen skriven och jag har inte ens några bilder att dela med mig av, tråkigt inlägg! :P
 
Eller jo! Jag fick ju en galet vacker höstbukett från jobbet häromdagen, den kan ni ju få se.
Bilderna gör den inte rättvisa, den är ännu finare i verkligheten!

 
 
Vardagen |
Upp