Önskepärlan

                                                           
                                                          

Förra julen (jag veeet, jag är snabbast som vanligt) fick jag denna i julklapp av mammsen.

Det är en önskepärla med ett tillhörande halsband och den har legat på mitt datorbord i väldigt många månader nu, men jag har som inte kunnat öppna den då det kändes som om det skulle vara en bra och vettig önskan. Ja, ni får jättegärna tycka jag är löjlig men ibland är jag bara sån :) Men för någon vecka tog jag äntligen beslutet att bara köra på, jag ville ju ha detta smycket på mig!

Så, en kväll när jag var ensam så tänkte jag på min önskning och öppnade burken som musslan låg i. Jag hade tur, musslan öppnade sig själv och jag slapp pillra på med det med mina fumlig händer :) Sedan skulle pärlan stoppas i sin lilla "bur" och så skulle min önskan finnas kvar. Så nu är det bara att hoppas att den slår in ;D

Pärlan kunde ha olika färger med olika betydelser och eftersom min är åt det lite beigea hållet är det antingen kärlek eller lycka och lugn, vilken som är ju bra.

 
 
 
Foto, Vardagen |
#1 - - S A R A:

så fint!

Svar: Tack! :)
Smulan

#2 - - Kimsalabim:

Söt :)

Svar: Ja, jag är väldigt förtjust i den! Enkelt, men fint :)
Smulan

#3 - - MATILDA:

Vad fint det var! :)

Svar: Tack! :)
Smulan

Upp