Mitt medeltida liv

Som jag tidigare skrivit har vi hunnit med en del medeltidsmarknader och jag tycker det är så galet kul! Bästa var nog Torpa Stenhus, trots att vi fick åka en ganska bra bit. Helt underbart och 5 timmar fördrevs väldigt fort. Jag hade bara med mig en pilspets därifrån men det är den finast jag någonsin sett och jag kunde inte sluta trycka in den i tummen. Vilket resulterade i en knallröd tumtopp med lite stickmärken :D Matthias däremot shoppade en massa och det känns kul att han äntligen börjar hitta sin stil.
 
Direkt när vi kom fram blev jag kär i platsen (helt perfekt att ha en sådan marknad på!) och det gjorde inte saken sämre att det satt en trio och spelade mysig medeltismusik!


Mitt favorittält var hos Nidingbane. Blev väldigt sugen på att köpa en av de där mindre knivarna på andra bilden. Tyvärr var fodralet i brunt läder och hela min övriga uppsättning med väskor och bälte är i svart. Blev också tvungen att fota den riktigt snygga tjejen som sålde där, är fortfarande väldigt förvånad över mig själv att jag vågade fråga!

 

Matthias gillade nog mest Urda´s tält, där han också handlade en massa.

 

På Arbogas medeltidsdagar handlade jag några saker till (märks att jag har haft en mindre rik period i sommar, men det gör inget) Och då blev det en handske till bågskyttet och en fotlänk med bjällror. Haha, var tvungen att ta på den på en gång och skutta runt och plinga :D Och ni kan ju inte ana vilket tält vi hittade först :P

 

Där provade jag även på att slynga (vilket var riktigt kul, måste köpa en sån manick!), Matthias kastade kniv och så kikade vi på en helknäpp gycklare.


Vi provade även på att äta pizza på medeltida vis och drack mysko drycker.


Sen var vi också på Hovas riddarmarknad och åkte sedan vidare till Hjo´s hantverksmässa. Där blev det inget handlat mer än mat, men det var kul att gå runt och kika!

 

Och såhär börjar Matthias utstyrsel att ta sig :)

 

Det var nog inte riktigt i den ordningen vi var på dem men vad gör det? Jag har haft riktigt roligt och hoppas på att det blir ännu fler nästa år, framförallt en tur till Gotland! Och att jag har kläder som jag kan ha på mig och inte se ut som en mugglare! :D

 
Fantasy/sagovärlden, Foto |
#1 - - Kimsalabim :

Ser supermysigt ut och Matthias ser skitcool ut :)

Svar: Haha nu blev han glad :P
sandraCnilsson

#2 - - Maria at inredningsvis:

Nästan man vill ha en tidsmaskin haha :) Hoppas du får en givande ny vecka.

Idag har jag bokhylle tips på bloggen :)

LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

Svar: Ja det hade inte varit så dumt :D
Tack detsamma!
sandraCnilsson

Upp