God jul, god fortsättning och gott nytt år!

Jag kan säkert lägga till glad påsk och trevlig midsommar, det är lika bra jag säger allt på en gång eftersom jag är så usel på att skriva här, haha!
Nej men tiden den rullar på och jag både får saker gjorda och saker uppskjutna, som skriva här...
 
Men nu är julen i alla fall avklarad och jag har haft den lugnaste och mysigaste på länge! Vi bestämde oss för att stanna hemma och bara vara vi två och pissråttan och ha ett Marvel-maraton och käka lite julmat. 11 st filmer på 3 dagar tog vi oss igenom och det var helt underbart. Två filmer hade vi dessutom inte sett tidigare, Guardians of the galaxy och Antman. Och tack vare den förstnämnda så har min allrakäraste favorit Iron man fått lite konkurrens. Damit vad jag blev förtjust i Groot! <3

 
 

Så vi spenderade julen mest i soffan, i myskläder och under täcket och svullade i oss en massa göttigt. Dock har jag ju som svårt för att sitta still en massa så några turer till gymmet blev det såklart!
 
Inga julklappar blev det heller, vi valde att skänka några slantar till djurorganisationer istället. Kändes faktiskt mer värt än att försöka jaga rätt på de perfekta julklapparna, som mottagaren mest troligt kan köpa själv ändå. Jag börjar tycka att julen mest liknar en hysterisk skryttillställning, där den som köpt mest och dyraste julklapparna vinner. Och där den som inte har råd till det måste skämmas eller kanske till och med skuldsätta sig, bara för att det "hör till".
Nej lyssna till en som inte gillar stora tillställningar och därmed undviker dem så gott det går; julen är till för att umgås och mysa med nära och kära och kanske ta sig tid till att uppskatta varandra lite extra. Passa på medans tid finns! <3

Vardagen |
Upp