Bågskytte <3

Alltså, jag är så himla glad för att jag (av någon anledning som jag inte längre minns, ville säkert bara ha) beställde min pilbåge och att vi vågade åka till bågskytteklubben i Brunflo!
Jag är inte alls särskilt bra på det, skyller på att jag har en ganska "simpel" båge utan pilhylla till och med, men det gör liksom inget. För jag blir på så bra humör av att få åka iväg och skjuta och det spelar (nästan) ingen roll hur det går. Självklart blir jag supernöjd när jag faktiskt hamnar inom det gula, men ändå.
 
Och jag är väldigt glad och tacksam för att Skövde har en klubb och dessutom en sån trevlig och soft en! Kunde liksom inte blivit bättre :)
 
Vi var och sköt både i måndags och igår och båda gångerna hade väl sina "problem".
I måndags var nog både jag och syster övertrötta så det blev väldigt många skrattanfall och mycket mindre siktande. Men kul hade vi ;D
Och igår blev det skjutning på 18m avstånd, innan har det varit 12m. Jag som först inte trodde att mina pilar skulle nu fram, råkade sätta den första långt ovanför tavlan :P Men det är som mycket svårare att hitta siktet på det avståndet... Men det är roligt med utmaningar och jag lyckades ju träffa tavlan kanske 90% av skotten.

 

Från i måndags, spridda skurar ^^,

 

Och från igår, på 18m. Detta var nog min bästa för kvällen och banne mig, en i gult! Sen blev jag minsann tvungen att ta en paus då jag, smart som jag är, tränade axlar och triceps i onsdags och kände av det. Smart som sagt xD

Fantasy/sagovärlden, Vardagen |
#1 - - Kimsalabim :

Tack för att ni "lurade" in oss i bågskyttevärlden :) <3

Svar: Bara ett stort nöje <3
sandraCnilsson

#2 - - Kameratrollet - Fotograf i Skåne:

Hade varit kul att testa. Senaste gångrn jag sköt pil måste ha varit när jag var 10.

Svar: Det är bara att göra det! Leta reda på någon förening i närheten och åka och prova. De flesta brukar ha så att man kan få prova på några gånger gratis :) Det är så himla skönt med något att glömma bort vardagsstressen med!
sandraCnilsson

Upp