Den underbaraste platsen jag besökt

Såhär i slutet på semestern, sista dagen på den faktiskt, så har jag så smått börjat smälta den bästa upplevelsen denna semester bjöd på. Jag pratar naturligtvis om medeltidsveckan i Visby <3
 
Jag är såld, så är det bara! Räknar redan ner tills nästa år då jag hoppas på att kunna stanna en längre tid då det tyvärr bara blev till onsdagen denna gången.
Och hur underbart låter det inte då, att se en hel stadskärna full med en massa vackert klädda människor där ingen kollar snett på dig även om du har mantel och bjällror? Där det bara är trevligt och alla ler och hejar, oavsett om de känner en eller inte? Så skulle jag kunna leva vilken dag som helst, resten av mitt liv!
 
I den världen känner jag mig hemma och trivs. Det enda jag ångrar är att jag inte tog för mig mer, vågade mer och gjorde mer. Men det kommer fler år och jag ska definitivt vara med!
 
Jag har inte riktigt vågat kolla bilderna från systemkameran, självkritisk som jag är, men egentligen försöker jag strunta i det. Jag var ju inte där för att fota, utan för att uppleva. Men här får ni lite blandat från mobilen i alla fall.

 
 
 

Vi åkte mitt i natten, kom fram tidigt som tusan till båt-incheckningen och jag har överlevt en tur och retur till Gotland på färja! Vi gick till och med ut och kollade på havet och det var faktiskt riktigt häftigt. Nervöst ja, men så värt det!

 

När vi kom fram skyndade vi oss till invigningen och fick se en liten del av paraden. Snopet nog stod vi på fel sida och missade den när den kom fram. Men det var en rolig liten teater efteråt, så det gjorde inget.

 

Vi bodde på ett riktigt bra hotell och dom hade huuuur god frukost som helst. Och massor att välja på! :) Vårat rum var rätt litet men det gick hyfsat bra i alla fall. Jag hamnade ju inte på golvet ;D

 
 

Sedan fylldes dagarna med en massa promenader på marknaden, till alla ruiner och strandpromenaden. Vid havet fick jag njuta av vågsvallet och tog en riktigt fin bild på mig själv, om jag får vara så självgod.

Vi åt massa god mat, min favorit var helt klart Brooklyn´s haloumi-burgare och deras boozy-milkshake. Så god var den att vi gick dit två gånger faktiskt :D
Vi har köat till en loppis (!), druckit mjöd på Kapitelhusgården och sett både kvällsinvigningen med nattligt eld-pilbågs-skytte samt ytterligare en föreställning - Gryning med Gofarna (girls on fire). Och allt var helt magiskt!

 
 
Fantasy/sagovärlden, Foto |
Upp