Om knappt ett dygn...

Sitter vi på färjan som ska ta oss bakåt i tiden. Gosh, äntligen är det dags!
 
Som jag har längtat och tyckt att tiden gått alldeles för långsamt, ända tills i måndags då jag helt plötsligt fick för mig att sy en klänning av allt det där tyget jag köpte för x antal år sen! Efter en massa vacker inspiration i mina sociala flöden så kunde jag helt enkelt inte låta bli att prova hinna klart. Och minsann, nu har jag mig ytterligare en klänning att byta med.

 

Den gången en upptäcker att alla nästan alla problem en har haft med ärmar och ärmhål beror på att en tagit och använt mönstret som inte ska ha några ärmar -.-
Jag kunde nästan bokstavligen höra den där berömda lampan tändas över mitt huvud xD

 

Det var inte lätt, det vill jag inte påstå, men det var lättare än jag trodde. Enda gången jag blev förbannad var när jag skulle föra över mönstret till tyget. Maken till bångstyrigt tyg! Minsta lilla och allt vred och flyttade sig. Men det blev något tillslut och trots sina skavanker är jag mer än nöjd, jag har ju gjort den själv och jag hann klart i tid!

5 dagar tog det, men med tanke på alla uppehåll jag gjorde (för att säkerställa att humöret fortsatte att vara gott) så stämmer inte tiden alls.

 
 
 
 

Och nu luktar datorrummet av ylle, kläderna hänger på sina galgar i påsarna och vi försöker hålla oss uppe så vi kan sova lite längre imorgon (idag var det visst nu) då vi ska köra hela natten. Blir inte mycket sömn under söndagsdygnet men det gör inget :D
 
Waaahhh, snart åker vi!!!

 
 
Fantasy/sagovärlden, Vardagen |
Upp