Syprojekt: pälsluvan


Jag är ganska så nöjd med mig själv eftersom jag faktiskt lyckades slutföra nånting innan 2015 var slut. Med hela 3 dagar tillgodo dessutom! :D

 
 

Min otroligt vackra alvkappa har fått uppgraderats lite och jag hittade, efter mycket om och men och letande, den perfekta pälsen att sy på runt luvan. Fick hjälp av en himla snäll tjej som till och med skar till bitarna och sydde ihop dem så att jag skulle få det så lätt som möjligt. Kan varmt rekommendera henne om ni behöver hjälp någon gång.
Men trots all hjälp har jag varit lite feg och det har tagit onödigt lång tid att få klart den. Jag sydde fast den på insidan rätt tidigt men sedan när det var dags att kapa för att få rätt längd på sidorna, ja då blev jag nervös haha! Tur att jag blir less på mig själv tillslut och bara gör det!
Och trots att jag har svurit och sytt mig i fingrarna på vägen är jag väldigt nöjd med slutresultatet.
Tänka sig, perfektionisten är nöjd med sitt arbete för en gångs skull ;)

Fantasy/sagovärlden, Vardagen |
#1 - - Norah:

WOW!! :D

Svar: I know, den blev makalöst fin med pälsen! :)
sandraCnilsson

Upp