Tredje dagen i Visby

Bestod till mesta delen av att först gå ner till medeltidsveckans info-center på marknaden och inhandla biljetter till Girls on fire´s (gofarna) show och fråga lite hur det funkar med köandet och så. Fick höra att det var nästan helt slutsålt (400st biljetter!) och att vi verkligen borde köpa för att vara säkra att få platser. Samt att det kunde vara bra att börja kö några timmar innan i alla fall.
Sagt och gjort, ytterligare en sväng på marknaden (Thias har ju så himla svårt att bestämma sig vad han ska köpa -.-) samt ännu en sväng till stranden för photoshoot, sedan efter vi käkat så gick vi bort till st. Görans ruin och började väntan. Det fanns bara två sällskap innan oss och vi trodde det skulle ha varit helt i onödan, all denna väntans som skulle bli. Men minsann, efter en tur för mig (som faktiskt har lokalsinne och kan med maps i mobilen) till närmsta affär för att inhandla lite proviant (note to self tills nästa år: var mer förberedd!) så kommer jag tillbaka och ser att kön börjat växa. Dessutom och Thias gått och blivit kompis med paret närmast efter oss och det visade sig att kvinnan faktiskt kom från Östersund! Oddsen på det? :)
I slutändan var kön galet lång, det fick bildas en kö till, för de som inte köpt biljetter men hoppades på att få platser i alla fall och att vi blev 500+ i publiken.
 
Och föreställningen var makalös! Trots vindar som bråkade en massa, gjorde de det så himla bra och jag var helt slut av all spänning när föreställningen var över, haha! Vi knatade hänfört hemåt mot hotellet och hittade en ruin som var vackert upplyst inifrån. Jag var faktiskt inte den enda som stannade för att fota, så det så! :D

 

Thias i sina nyinköpta byxor, bracers samt väskan som är den enda i sitt slag. Och dess skapare tänkte aldrig mer göra en sådan, då det var alldeles för jobbigt. Så den är totalt unik!

 

Och jag i min egensydda klänning, som jag bara är lite sådär nöjd med : /
Blåste som fasiken gjorde det också och jag håll på att välta flera gånger xD
 


Hittade finaste blomman i Botaniska trädgården gjorde jag också ( åker till rosornas ö, fotar dáhlior... typiskt mig!)
Självklart älskade humlorna dessa! Humla <3

 
 
Fantasy/sagovärlden, Foto |
Upp