Var ska jag börja?

Så här går det när telia är sega och man inte får internet när man ska ha det! =/ Det är kanske inte så mycket som hänt, men ändå har jag nog glömt hälften ^^

Iaf bor vi i Brunflo nu, som ni säkert förstått, och jag bara älskar den här lghten! Sov bra redan från början och bara det är ju ett gott tecken. Eller så somnade man kanske i ren utmattning efter allt spring upp och ner, in och ut =D Fast det var ju inte så farligt, blev ju bara två lass med släpet. Som sagt, skönt att vi hade kört så mycket saker innan så det mest bara var möbler kvar.
Veckorna som gått har vi mest pysslat en massa för att få ordning här och "bo in oss". Nu är det bara lite småsaker kvar att fixa, sen är allt så perfa som det kan bli =)

Helgen därpå hade vi ganska fullt upp;
Fredagen gick åt till att för min och padres del att fixa och trixa med min bil. Bytte däck, hittade igen min sop som jag tappat bort, fixade så handbromslampan slutade lysa ( jaja, jag vet att du fick rätt där pappa! ^^ ) och hängde upp avgassystemet igen. Så nu är det bara en total genomstädning kvar, sen är bilen i topptrim... Erhmm, eller nått =P Tack padre iaf! Under tiden passade Thias på att fiska på Ösjön, men besviken blev han... Inte ens en känning fick han! När jag skulle hämta han så gick min fot sönder. Kan inte beskriva det bättre, iaf kunde jag inte stödja på främre trampdynan längre. Ont som faen hade jag, men jag tänkte att det nog bara var något som hamnat lite fel och att det skulle gå över. Men det återkommer jag till senare.

På lördagen blev det en liten utflykt till Sveg eftersom Thias skulle spela fotboll hela dagen. Eftersom jag inte ville sitta inne i det fina vädret tvingade jag Kalle och Jessie att följa med och hålla mej sällskap. =p Tack för att ni följde med! Hade en otroligt rolig och trevlig dag trots en massa haltande ( foten hade inte blivit bättre ) och lite moln då och då, kul att sitta och kommentera alla stygga människor med Jessie! Jag tror vi är rätt lika du och jag =D
Vill ni läsa mer om den dagen får ni snoka vidare in på hennes blogg, eftersom jag är för lat för att skriv om det ^^ Länk hittar ni här.

På söndagen bestämde jag mej för att stanna hemma från jobbet, eftersom jag nu knappt kunde gå eller stödja på foten, så jag kunde ta mej upp och ringa HC och boka in en tid.

Måndagen var nog den långsamaste dagen jag varit med om på länge! Först fick jag en tid kl 14 hos en läkare på HC. Han konstaterade att han inte riktigt visste vad det var för fel och skickade mej till sjukhuset med en remiss till röntgen och ortopeden. Runt 14.30 - 15.00 var vi väl nere på röntgen och satte oss och väntade. Ca. 16.00 var det klart och jag fick gå till akuten och vänta på att få komma in till ortopeden. Runt 22.00 gav jag tillslut upp, det ramlade in mer och mer barn och jag insåg att jag skulle få sitta där ett bra tag till innan jag skulle få komma in. Fick tillsägelse att komma tillbaka nästa dag istället.

På tisdagen var Jessie så snäll så hon skjusade mej till akuten igen, Thias var och fiskade och jag kunde knappt köra själv. Tog faktiskt knappt 2 timmar innan jag fick komma in denna dag, helt otroligt! Men inte ens läkarna där kunde komma på vad det var för fel och då var det ändå 3 st som pillrade på foten min. De funderade på om det möjligtvis var en överbelastning helt enkelt och ordinerade mej att hoppa vidare på kryckorna och vila foten så mycket som möjligt.

På onsdagen var jag tillbaka till jobbet och tog det lugnt resten av den och förra veckan genom att bara sitta och inte stå och jobba. Kan tala om att det kändes i baken ^^ Som tur är har foten blivit bättre och på fredag ska jag till ortopeden igen för att göra en sista check.

Som sagt gick de övriga helgerna jag inte berättat om åt till att pyssla här hemma och köpa in lite prylar för att det ska funka. Allt är inte helt klart men vi är på god väg. Tyvärr får ni vänta på bilder av möbleringen, vill ju ha det som det ska vara innan ni får se något =)

Ett jäkla långt inlägg blev det, men skyll på telia som inte flyttade internet från början när Thias ringde om det!

Puss

Förresten har jag skaffat en ny liten passion, med andra ord har jag blivit en förrädare och bytt sida =D

Vardagen |
#1 - - Jessie:

Hahahahaha har du bytt sida nu? ;P Det var som fan. xD Hehe.

#2 - - Smulan:

Hehe, jajjemän. Kunde inte motstå längre ^^

Upp