Snöhelvete

Jaha nu har det varit tyst här igen, ett tag. Men det beror nog mest på att jag har varit som död sen i lördags ^^
Egentligen skulle vi ha en mysaisängenheladagen-dag under lördagen men det fick ändras. Thias kompis Airik behövde flytthjälp och inte vart som helst heller, utan till Lycksele! Det är ju skitlångt dit! ^^ Jaja, läng historia kort - han hade en uppförsbacke där vi skulle lasta in i bilen, lång och hal, samt 3-4 trappor dit han flyttade. Ni kan ju summera hur mina ben hade det igår och fortfarande har idag! Dessutom alldeles för lite sömn.
Dock måste jag säga att mina åksjuketabletter funkar kanon. Jag som är så åkrädd somnade strax efter Häggenås och sov väl till strax innan Strömsund =) Och trots att det är jag som har ryggproblem gick det bäst för mej i de där superraka sätena i minilastisen.
Det var väldigt gött att höra dialekten däruppifrån igen också. Vi stannade och käkade i Dorotea och jag smyglyssnade lite ;D Och samma i Lycksele, där vi fick vägbeskrivning på riktigt bred norrländska.
Så vad säger ni, min kära familj, jag kanske ska flytta uppåt istället? =D
 
Iaf så var vi helt däckade igår och gjorde inte mycket nytta och jag ahde gärna fortsatt med det idag, men plikten kallade ni vet.
 
Förresten så uppskattade jag snön, för första gången denna vinter, idag. Det var liksom så ljust och fint nu när jag åkte hem =)
 
Vardagen |
#1 - - Kimsalabim:

I Lycksele är det ännu mer snö och ännu kallare. Bara en liten hint ;)

Svar: Haha, jag vet. Fast där blir det väl vinter på en gång, inte slaskskit som här? =)
Smulan

Upp