Jag har inte glömt...

Och jag undviker det inte alltför mycket längre heller.
 

För just nu sitter jag och kollar, rensar och väljer ut bilder från Gotlandsresan och så småningom borde det komma upp något här. Eller mest troligt massor (om jag orkar redigera) :D
För minsann, trots första anblicken i datorn så verkar jag ha fått till en hel del som funkar. Inga proffsbilder alls men tack vara att jag numera fotar i RAW-format så verkar flera stycken gå att rädda. Lyckan är total! Och jag är glad att jag faktiskt tog en helkass bild på Matthias från Kapitel och öppnade i PS, för där upptäckte jag att det blev rätt så bra. Det duger la för mig i alla fall!
Men det var faktiskt så illa ett tag, att jag började kolla efter en ny kamera, det slipper jag ju nu. Min kära trotjänare får allt stå ut med mig ett tag till. Fast liiiite sugen blev jag nog allt på att uppgradera mig lite...
 
I övrigt har det varit lugnt. Jobbet rullar på igen och jag är glad att jag har börjat lyssna på böcker. Tiden går som fortare då. Trodde aldrig att det skulle funka för mig, men efter ett tips från han jag samåkte med så fastnade jag faktiskt.
 
Lyckades få in några småslantar idag också, genom att kränga iväg lite kläder jag aldrig använder längre. Har tidigare bara lämnat till kupan eller liknande men bestämde mig för att prova ansiktsbokens makt. Och det funkade! Så nu slipper jag bråka för att få in kläderna i garderoben och någon annan fick i princip oanvända kläder till vrakpris, win-win liksom :)
Har dessutom sålt min medeltidskjol och blusen till. Det var aldrig något för mig tyvärr och det är bättre det kommer till användning hos någon annan. Nej svepande klänningar och kanske tunika med pösbyxor är mer jag.
 
Nu ska jag sluta pladdra på här och fortsätta med bilderna, så kanske det kan komma upp något här inom en inte alltför fjärran framtid :)
 
Förresten! Saknar Visby något enormt! Hur kan en stad sätta sig i hjärtat så, på bara lite mer än 3 dagar?! <3

Fantasy/sagovärlden, Vardagen |
Upp