And it has been quiet here again...

Hösten är här och så är även min årliga depp-period.
Har svårare än vanligt att ta mig för saker och är till och med för trött för att träna som jag ska, då är det illa.
 
Det är rätt konstigt egentligen, jag älskar ju alla underbara färgerna i naturen och dimmorna som blir när det blir lite kyligare. Men jag tror att det beror på att det blir mörkare och mörkare samt att det de senaste veckorna knappt känts som om det blir någon riktig dag eftersom det varit så grått och mulet.
Jag gillar regn men nån måtta får det ju vara, vill ha sol också!
Om inte annat så vill jag fota, men det nästan kräver sol. Börjar dock fundera på att bara ge mig för vädrets makter och skynda mig innan alla löv blåst av.
Jag har även en otrolig hemlängtan och sagolängtan. Det hör väl ihop med min lilla depp, men det gör inte saken bättre.
 
Något som gjorde mig väldigt glad däremot var att Loppan ringde i veckan och berättade att hennes Robin skulle komma till Alingsås för att tävla och att även hon skulle med. Så självklart passade vi på att åka dit för att träffas! Tror inte de förstår hur mycket det betydde för mig egneltigen, men jag säger som så; jag kan nog leva ett tag på det <3
Himla kul också, att se Robin in action så att säga. Det gällde nordiskt mästerskap i bodybuilding och han var uttagen till Svenska landskapet, det ni! Och en andraplats i sin klass blev det dessutom :)
En helt ny syn på tävlingen fick jag på köpet. Hur mycket jobb det egentligen ligger bakom det hela och inte bara lite träning och bra mat ;D
Riktigt fascinerande och jag beundrar de tävlande otroligt mycket efter denna lördagen!
 

 Robin längst till vänster
 

Ja just! För några veckor sen tog jag tåget med kära storasyster till Stockholm för att spendera helgen där, hos mormor och morfar. Då besökte vi även (äntligen!) Handfaste, Comics heaven och Science fiction bokhandeln, som alla ligger i Gamla stan. Den sistnämnda var som att kliva in i en godisbutik för barn, det fanns så himla mycket att titta på och jag ville ha en massa (några inköp blev det allt, med det får ni se i ett annat inlägg)! Och så mysigt det är att bara traska runt i Gamla stan också. Det vill jag göra igen, med en massa tid till godo!

 
Finaste skylten! 
 

Nu ska jag sluta pladdra och fortsätta redigera de sista bilderna från Visby, jag har ju helt missat att lägga ut den sista dagen!

 
 
Vardagen |
Upp