Turistat runt

(fotade med mobilen, men det blev bra ändå)
 

Igår, lördag, var vi iväg på lite sightseeing igen. Det finns huuur mycket som helst mer att upptäcka och jag gillar våra (oftast) spontana utflykter. Den här gången var det en av Thias arbetskamrater som tipsade om lite olika ställen bortåt Källby-Hällekis-Kinnekulle-hållet.
 
Så vi tog oss en tur och fick njuta utav sol, vidstäckta utsikter, mys-skogar, Vänern, smultonställen vid vägen, vackra kyrkor och såklart - fika. Vi råkade på ett tokmysigt café där de hade plommon och äppelträd samt en mystisk rosengård bakom en hög och tät häck. Självklart hade jag på mig min struthätta, för att få ännu mer magikänsla. I don´t care at all (!!!) om folk tycker jag är konstig, jag är hellre mig själv!
 
Senare på kvällen satte jag mig med sagomusik i lurarna och letade igenom några instagramflöden efter fina platser neråt Jönköping. Så nu har jag en smärre drös med ställen jag vill besöka och fota, men det får nog vänta tills våren och bli med en övernattning. Så vi slipper stressa runt en massa :)
 

Fantasy/sagovärlden, Foto, Vardagen |
Upp