Utmaning: Orkar ni läsa? =D

Nu var vi hemkomna igen efter 5 underbara dagar söderöver =) Känns som vanligt både skönt och tråkigt, eftersom jag aldrig vet när jag åker ner till mammsen nästa gång =/

Menmen, det har varit underbart och väldigt mysigt där nere!

Måndag: Startade vi tidigt, ca 06.30, eftersom jag ev. skulle kolla på bilar efter vägen. Stannar i Ljusdal och ringer på alla 3 jag hade funderingar på. 2 var sålda tyvärr och den tredje svarade inte. Vi hann åka en bit då jag blev uppringd av den jag inte fick tag på och vi bestämde möte i Borlänge. När vi väl kom dit så behövde jag bara slänga ett öga på den för att känna; NEJ! Eftersom den var alldeles rostig i ena skärmkanten + att det stod om rost på balkarna på senaste bes. papprena. jaja, skitsamma tänkte vi och for vidare.
På eftermiddagen, kanske runt 14.30, landade vi på campingen. Och guuud vilken mysig liten stuga vi fick! Det fanns bara ett bord med två stolar, en kokvrå med kylskåp och en bäddsoffa. Alldeles lagomt för oss =)
Vi packade ur bilen sen for vi till mammsen och plastis. Haha både jag och Thias vart nog lite fundersamma på vart vi var påväg egentligen, typ urskogen? ^^ Men när vi kom fram så var allt hur perfekt som helst och mycket bättre än på korten från annonsen!
När vi kollat runt och pratat lite tog plastis oss på en tur runt omkring och vi hittade ett ställe där man kunde köpa fiskekort och hyra båt. Thias vart ju överlycklig såklart =)
På kvällen skulle vi titta på film i stugan, på den bärbara dvd;n vi fått låna av padre, men det var ju helkört. Vi började titta lite men efter knappt 20 min höll vi på att somna så det var ju bara att ge upp =)




Tisdag: Började vi med att röja undan alla kvistar och skräp från gården. Janne trodde nog det skulle ta lång tid för han skulle hjälpa oss när kan kom tillbaka från Köping. Men under tiden vi släpade skräpet kom jag på den brilljanta idén att vi skulle ta komposttunnan att lasta i. Så Thias fick ta de största grenarna och jag resten och då gick det undan. Vi var alltså klar innan Janne kom hem! =P
När han kom var det för varmt för att fortsätta just då så han tog med oss till Köping, dels för att visa oss runt och dels för att göra några smärre inköp, bl.a. en byrå.

Onsdag: Blev en foto och fisketur från morgonen. Jag fick en massa kort på vägen till huset och efter en snabb frulle åkte vi iväg och utforskade sjön. Vi lyckades faktiskt få en varsin liten borre men sen var det slut. Jag satt mest och njöt av solen och skrattade åt Thias som svor över fisken som retades med han genom att hoppa i vassen och leka oåtkomliga xD
Efter det for vi tillbaka till huset och fortsatte med att få ordning. Jag och Janne fixade i källaren och bar ner saker dit, sen övergav jag han och hjälpte Bejbii med byrån. När den var klar bar vi in den på sin plats i sovrummet och där passade den helt perfa, blev mycket mer plats med den istället för en garderob.
När vi skulle duscha på kvällen kom vi på att vi glömt ombyte och därför inte kunde göra detta hos mammsen. Då kom Matthias på idén att vi kunde bada på campingen. Okej, sa jag, vilket jag fick ångra sen ^^ Det var svinkallt!


 Den här ödlan låg och solade sej i båten vi hyrde =)
 Och de här måsungarna åkte vi förbi jättenära.

Torsdag: Hade det blitt sämre väder så vi tog en städdag. Vi åkte även till Skinnskatteberg för att skjusa Jannes son Håkan till sin bil. Väl där hittade vi en sportaffär med fiskerea, såklart! =) Tyvärr blev plastis hungrig och rastlös så Thias hann inte titta klart. Efter middagen blev det filmkväll och vi såg Cirque Du Freak- The Vampire's Assistant. Alla gillade den utom Janne, eftersom han trodde det skulle vara en blodig, slafsig vampyrfilm. Men jag gillade den och jag hoppas det blir en tvåa på den! =)

Fredag: Var det dags för hemfärd så morgonen började med att städa ur stugan. Efter det for vi till Skinnskatteberg för Thias ville gå på fiskerean igen. Spenderade 1½ timme där! >=/ Efter det for vi till mammsen och plastis och bara umgicks och käkade middag innan det var dags att fara.
Vi åkte vid 19.00 och var hemma 02.00 ungefär. Då var vi väldigt trötta, men eftersom kisse tydligen inte är av den hämnandes typen utan den som bara blir glad när man kommer hem, var vi ju "tvungna" att gosa med henne. =) Nä, men allvarligt är jag glad att hon inte var sur, en del katter kan ju bli så.

Och idag har vi varit på Yranmarknaden en sväng. Samma skit som vanligt, fast kanske lite sämre i år? Jag vet inte, jag tyckte det iaf.
Nu håller Thias på med sina fiskesaker och jag sitter här och skriver och rippar skivor. Vi beställde sex st skivor från CDON som vi skulle ha på resan, som tyvärr inte hann komma innan vi for. Menmen, har bra musik tills det är dags att börja jobba igen då =) En vecka till har jag, sen är det tillbaka till verkligheten igen. Thias börjar redan på måndag på Husqvarna. Har en månads jobb där och sen får vi väl se hur det går. Jag fortsätter leta bil, vill som sagt har en bra OCH fin bil denna gång, till en kostnad av inte alltför många pengar =P

Jaja, det var väl allt för denna gången =)



På begäran från min morbror Peter lägger jag ut bilder innefrån huset. Vill man få minnet av utsidan uppfriskat kan man kolla här.

 Hallen
 Sovrummet
 Köket
 Vardagsrummet
 Utsikten från altanen mot ett av alla äppelträden
Vardagen |
#1 - - Maggan:

Hej, så kul det var att få se bilder inifrån huset, det ser ju jättefint ut. Vi skulle egentligen åkt dit denna helg och hälsat på, men jag har precis haft en urinvägsinfektion så jag måste nog ta det lite lugnt några dagar till, men det går fler tåg.

Mysig resa ni fick och så sjukt bra att ni hjälpte till med så mycket hos mamma och Janne.

Många kramar till dig

Maggan

#2 - - Smulan:

Ja visst är det, och det ser mycket större ut nu när det är möblerat. Det var synd! Gick inte på din sida och läste lite och förstår lite bättre nu vad du har att kämpa med, måste säga att du skriver väldigt bra och fint! =)

Självklart att vi skulle hjälpa till och det var bara roligt, särskillt att se resultatet! =)



Kram

Upp