Well, what do you know...

Ibland så kan till och med jag få fingrarna ur och göra något i tid. Händer inte alltför ofta men jag kan överraska jag också :)
 
För en vecka sedan bokade jag nämligen boende och färjeresa till Gotland! Jag ska äntligen få åka till mina drömmars ö och gå på medeltidsveckan! Wiii, jag kan inte med ord beskriva hur himla lycklig jag är! Och en massa utropstecken räcker inte!!! :D Det är i skrivande stund 187 dagar och 20 timmar tills båten lägger ut och jag har ingen aning om hur jag ska stå ut (eller min närmsta omgivning med mig!), det är ju galet länge dit! Tyvärr blir det "bara" att vi stannar i 3 nätter då det är ganska dyrt och vi valde att bo på hotell såhär första gången.
Men det är det värt och jag är så glad att jag faktiskt tog itu med att boka innan det blev försent.

 
 

Och iom dessa semesterplaner fick jag lite eld i baken och känner att det är dags att börja på att slutföra mina alla sömnadsprojekt som fortfarande bara ligger i skallen min. Har ju tyger till 3 klänningar som ligger och skäms i kistan samt att jag kommit på ännu fler jag vill göra. I alla fall så tog jag och skickade efter lite tygprover och mönstret på struthätta samt ett litet häfte om olika handsömnadsstygn. Dessutom blev det äntligen en slynggaffel, som jag har velat ha sedan i somras då vi var på Arbogas medeltidsdagar och jag provade på det. Så nu saknas det garn och jag har ingen aning om vad jag ska välja eller hitta det. Och så måste jag ta och välja vilket ylle jag ska beställa till struthättan.

 
 

Ojoj, jag tycker som sagt att det känns som lång tid tills vi ska åka men ändå för kort tid för allt jag vill hinna med att fixa.

Haha får helt enkelt fortsätta på den här ta-ur-tummen-banan och faktiskt få något gjort!

 
Fantasy/sagovärlden, Vardagen |
Upp